Tomma tunnor skramlar mest

Vi har två svarta tunnor stående i varandra på framsidan. Jag ska ta med mig den ena till hästarna.
Så.
Jag trippar ut i strumplästen bara för att ta in en av tunnorna för att skölja ur den innan jag stoppar in den i bilen. No big deal, liksom.
Trodde jag.

Tro inte jag får loss tunnorna från varandra. De sitter som berget.
Och där står jag och drar och sliter för kung och fosterland, men de förbaskade tunnorna rör sig inte en mm.
Det spelar ingen roll vad jag gör. Jag vrider och vänder. Puttar och drar. River och sliter. Spottar och svär.
Det enda som händer är att jag blir arg. Rosenrasande.

Jag som bara ville ha med mig en tunna till hästarna...

Sagt och Tyckt

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback