Lugnt som i graven

SmåMyrorna är tillbaka i skolan.

Prinsessan lider av högsommar- (jorå!) -värmen , medan Fulen lapar sol som värsta turisten.

Fru Silversvart glider sen förra veckan omkring i sina nya skor. Idag fick Herr fux på sig sina. Premiär för hans del, och han glider inte alls. Tycker det är konstigt. Och troligtvis onödigt. Men vi vill inte ha mer hål i hovarna...

Myrmormor städar huset och tar hand om både MyrFöräldrar och SmåMyror.
Och tar med mig och storshoppar på Ikea.

MyrPappa har haft inbrott, glassplitter, polisen och halva CSI i studion.

Grannen lite längre bort på gatan var tvungen att åka till sjukan, men var för tung för kranbilen för att lyftas ut ur huset, så de fick ringa till stOOra helikoptern, men det gick inte heller, så fyra timmar och ett halvt rivet hus senare så var den 'lilla' farbrorn ute på gatan. 
Förskräckligt smala dörrar i det här landet... 


Själv hästar jag mest.

Händer nästan ingenting om dagarna.
Tack själv då?

Sagt och Tyckt
Postat av: Kottemor

Oj vilka grejor, rena TV serien hos er!
Hahahaha
Här, tja... hade en spindel i vasken imorse, det var riktigt skrämmande bara det...
Annars inte mkt mer än massa sjukdomar och stress men man är ju ung;)
Eller... var, host.
Härligt att kunna ta ut Herr Fux med nya pjucksen på!!
Massvis av kramar!

Postat av: Nathalie

Eller så är det människorna som är förskräckligt breda i det där landet? ;)
För mig blir det rysligt mycket hästande också faktiskt. Kanske inte så konstigt med tanke på att man går i en hästskola. Höhö. Kan inte trivas bättre! :)
Ha det bra där borta! kram

2007-09-07 @ 19:48:19
URL: http://lockigare.com/blog
Postat av: Klarakajsa

är det där med grannen SANT?? Så mysigt med myrmormor på plats, hoppas hon hade väskan full av saltlakrits, jag har upptäckt en ny sort, violkatter! med lakrits, supergoda! (sorry du kanske får en akut attack?) Pussa myror och mulor! du har en liten uppgift på min blogg ! :) kram klarakajsa

2007-09-07 @ 21:00:38
Postat av: Malde

Hoppas att allt är bra med Herr Fux hovar, och att det bara blir bättre! Kan tänka mig att han ser ut lite som stora sonen när han första gången fick kängor (det var vinter) på fötterna och skulle gå... Han var som fastvuxen i marken ;-D

2007-09-07 @ 23:43:46
URL: http://maldes.blogg.se
Postat av: MissyElliot

Det verkar som om allt har sin gilla gång hos er. Här snörvlas det också, som hos många andra. Minimannen är riktigt risig.
Hoppas att du bara skojar när du säger högsommar och sol, för annars blir jag himla avis.
ps. Glöm inte att du blivit utmanad hemma hos mig ds.
Ha det gött
:-)

2007-09-09 @ 12:03:13
URL: http://MissyElliot.blogg.se
Postat av: Myra

Kottemor: Ja, haha, jag kanske kunde tjäna en hacka på det. Nya dokusåpan om MyrFamiljen. *fnitter*
Och passa dig du, du är snart ikapp mig i äldern. Då är det illa. På riktigt.
.
Nathalie: Breda människor? Här? De är ju smala som stickor! *harkel*
Jag stormtrivdes också under tiden jag gick på 'hästskola'. Frånvaron försvann och betygen gick upp. ;)
.
Klarakajsa: Ja, det ÄR sant. Helt otroligt. Han har inte kunnat lämna lägenheten på nästan tre år!
Jag fick drygt 6 kg saltlakrits jag. 6kg! *lycklig* Får se hur länge det räcker. (har sett din 'uppgift' och ska ta tag i den.)
.
Malde: Herr Fux tar sig som bara den. Hoppas, hoppas, hoppas att det var det sista vi såg av det här. Skodd kommer han nog få vara hedanefter. Tyvärr. Men hellre det, än dålig! (I picture Herr Fux i vinterkängor. *lol*)
.
MisstElliot: Nu är vardagen tillbaka och MyrMormor snart i Sverige igen. Och jag skojar inte alls om högsommarvärmen -Vi har över 20 grader om dagarna. Helt underbart! Tänk om det kunde hålla i sig hela hösten, vad lycklig jag hade varit då. :)
(Utmaningen antagen, ska bara komma ifatt mig lite först. *s*)

2007-09-11 @ 18:03:27
URL: http://myrasmysterier.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback