Internet is up'n runnin'

Sorry, hörrni, för att jag utblivit. Internet har legat i dvala sen sist och fungerade först nu igen.

Herr Fux mår ganska ok. Nu.
En lång historia kort, så fick han upp smågrus innanför yttre hovväggen i början på sommaren. Det tog, med hjälp av bl a hovslagare, värmebandage och förbud att knata runt, drygt fyra veckor innan han blev ok. Jag började så sakta rida honom igen och han funkade riktigt bra.
Tills för en vecka sedan. Herr Fux blev stel och ovillig och inte alls på humör.
Ringde hovslagaren som kom i fredags och fick gräva ur stora delar av båda framhovarna, då gruset återigen letat sig upp och dessutom påbörjat en infektion. Så nu tvättar jag och håller kliniskt rent (!?) under hovarna och bandagerar och har mig för att ny skit inte ska komma in. Idag eller imorgon ska vi fylla hålen med 'Hoof Patty' och senare i veckan kommer hovis tillbaka och slår på skor över det hela.

Just nu sitter jag med klump i magen och kan inget göra mer än att hålla tummarna. För så sant som det är sagt: No hoof, no horse...



Men nog om detta och vidare till roligare saker istället.
Missionbloggen, eller
Myra vs Jenny , är uppe och snurrar igen, och jag har precis lagt ut Jennys första uppdrag. Vansinnigt roligt.

Men ska jag vara helt ärlig så vete sjutton om jag vill att hon lyckas. Det kan omöjligt vara nyttigt för omgivningen...

Sagt och Tyckt
Postat av: Chitza

Å stackars Herr Fux och stackars dej. Vad jobbigt.
Hoppas verkligen det fixar sig!
Ska strax kika in och se vad du fnulat ut för uppdrag åt Jenny!
Har slutat tidigare idag! Yes! Sitter här och njuter av att surfa runt. Lyssnar på Lars Winnerbäck just nu och livet känns mer än okej just nu.
Massor med kramar till dej & Herr Fux

Postat av: Catja

Skönt att det ser ljusare ut!

2007-09-03 @ 15:15:59
URL: http://Catjalainen.blogg.se
Postat av: Nathalie

Inte kul med sånt. Hoppas det blir bra och att Herr Fux blir glad i hågen igen!

2007-09-03 @ 16:54:22
URL: http://lockigare.com/blog
Postat av: Malde

Håller alla tummar o tår för att Herr Fux blir bra i sina hovar! Hoppas att han inte har varit elak med dig när du har hållit på att fixa hovarna hans.

2007-09-03 @ 20:13:25
URL: http://maldes.blogg.se
Postat av: MissyElliot

Hoppas att allt går bra!
ps. du har blivit utmanad hemma hos mig!
:-)

2007-09-03 @ 20:24:55
URL: http://MissyElliot.blogg.se
Postat av: Kim M

Vi HATAR verkligen internetstrul! Välkommen hem.

2007-09-04 @ 08:12:46
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: Anna-Lys

När barn och djur har ont ... gör det nästan ondare i våra hjärtan ... titta in till mig så får du en jätte-kram!
Fniss

2007-09-04 @ 09:29:31
URL: http://anna-lys.blogspot.com
Postat av: RackarTuss

Hej!
Meh - va ska de va bra för?
Med hoven alltså....
Kram

2007-09-04 @ 14:24:49

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback