Efter maten

-Mamma är inte tjock! utbrister MellanMyra och blänger på MyrPappa efter att han har kallat mig för tjockis. (Vilket jag visserligen är, direkt efter maten. Men det betyder ju inte att det behöver påpekas!)
-Inte? säger MyrPappa. 'Inte ens magen?'
-Ja just det. Magen. Då är hon ju tjock. svarar MellenMyra och ler med hela ansiktet.
-Tjock för dig, va. lägger jag mig i. 'Hur ska jag göra för att bli av med den tjocka magen då?'
-Få en bebis!!



(Edit: No missuppfattningar nu, hörrni. Inga MyrBebisar på väg!)

Sagt och Tyckt
Postat av: Märtagreta

Va, har mellanmyras order givit frukt? Första gången jag läste din blogg var när hon, eller var det nån av de andra myrorna, som gav order om barntillverkning, en lillebror önskas va?
Sen spelar det ingen roll, myrpappor ska ALDRIG kalla myrmammor tjocka!!!

Postat av: Liv

Men en liten bebis kan väl inte skada... ;o)
Kram!

2007-09-12 @ 23:31:28
URL: http://blogg.aftonbladet.se/95/
Postat av: Jill

Barn är tokiga ;)

2007-09-13 @ 08:57:29
URL: http://wegerup.blogspot.com
Postat av: Myra

Märtagreta: Nej, haha, det var MellanMyra, men det har inte givit frukt. Och tjatet har börjat lägga sig. Återkommer bara ibland. *s*
( MyrPappa har inte alltid koll på vad som lämpar sig och inte. Och när han har det så struntar han i det. ;) )
.
Liv: Haha. Jag har så det räcker. Men det är mysigt att låna och lukta lite på bebisar ibland. :)
.
Jill: Absolut. För att inte tala om SmåMyror!

2007-09-13 @ 16:09:56
URL: http://myrasmysterier.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback