Kanelbullens dag

Jag vill också ha kanelbullens dag! Jag känner mig utanför!
Ibland bor jag helt klart i fel land...

Det minsta ni kan göra är väl åtminstone att dela med er av erat favoritrecept.
Eller hur!

Seså.
Ge mig!

Sagt och Tyckt
Postat av: Rose - Pink Rose Bloggen

Hoppas du sover gott! Kramar!

Postat av: Iriz

Vi tinade sockerfria som jag bakade när vi kom hem frånlandet....ingen större åtgång här alltså....Fast de är tacksamma att bjuda, mina barn. Får ju så sällan sånt gott. Torsdag, snurrig dag. Lyckades glömma killarnas tennis den här torsdagen också. Helt otroligt irriterande klantigt. Suck. Annars har vi haft det skönt idag. Jobbat och lekt i trädgården. Det är härlig luft på hösten. Gjorde fint på trappan och stoppade ner lite fler lökar. Det blir fint i vår, känns avlägset, men man vet ju att det går så fort. Kommer drömma mardrömmar om hur jag törstar ihjäl i natt. Åt alldeles för salt sushi..... Why? I dont know, gjorde som vanligt bara tror jag.....
Önskar dig en skön kväll! I morgon är det fredag igen!

2007-10-04 @ 20:39:55
URL: http://blogg.aftonbladet.se/8643/
Postat av: Malde

Har inte receptet i huvudet, men ska försöka fixa det till dig. Om jag glömmer får du påminna mig, jag lovar!

2007-10-04 @ 23:32:59
URL: http://maldes.blogg.se
Postat av: nika

Jag vill också ha en kanelbulledag...snyft

2007-10-05 @ 05:53:21
URL: http://simonslane.blogspot.com/
Postat av: Kim M

Du missade ingenting!!

2007-10-05 @ 10:53:24
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: Kottemor

Sassa brassa Mandelmassa!!
Jag åt självklart flera stycken.
För att gotta till bullsen extra mkt så kan man gojsa i mandelmassa där kanelen och sockret är, det blir extra fint och nyttigt:)

2007-10-05 @ 11:59:21
Postat av: Snubben

Här kommer ett recept på kanelbullar:
Gå till närmaste Sleven och tjacka ett helt gäng. Ägna din dyrbara tid åt att svulla goa bullar istället för att mecka i köket!
Läs en bok eller gör något annat vettigt under tiden.
:D

2007-10-07 @ 09:24:18
URL: http://snubben.wordpress.com
Postat av: Myra

Rose: Hade inte kommit så långt som till sängen vid den tiden, men några timmar senare sov jag som ett litet barn. :) Välkommen.
.
Iriz: SmåMyrorna är också tacksamma att bjuda på fika. Det tillhör inte vardagen precis. Jag får dåligt samvete över min trädgård när du skriver sådär. MyrFarmor och MyrMormor gjorde en stor insats när de var här. Efter det har det bara gått utför.... *harkel*
.
Malde: Tänk va. Jag behövde inte påminna! :)
.
Nika: Men eller hur. Varför har Sverige Kanelbulledag när det finns kanelbullar där året om!? Det hade varit mycket bättre att ha en sån dag här. Eller där. *nicka*
.
Kim: Inte?? Hmmm... Jag TROR iaf att jag missade något. Massor. ;)
.
Kottemor: Åh. Det där är säkert gott. Om man tycker om mandelmassa, vill säga... ;) Men jag kan ju alltid bjuda SmåMyror och MyrPappa!
.
Snubben: Hahaha. Du har alltid så klockrena förslag du! Men jag KAN ju inte gå någonstans och köpa bullar. Det FINNS ju inte här! Bara på Ikea, och dit är det flera mil...

2007-10-07 @ 13:31:31
URL: http://myrasmysterier.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback