Häng med på havsgalopp

Jag vet ju hur många ni är som är 'avundsjuka' på mina underbara ridvägar. Milslånga snirkliga sandstigar, branta sanddyner och kilometerlånga galopper på stränderna. Hovar som dundrar mot havsbottnen, saltvatten som stänker och manar som fladdrar i vinden.

Igår tog jag med er. Allihop.
I form av min digital/film -kamera.
Hur smart som helst ju.

Så Herr fux och jag gör halt i ena änden av stranden och förbereder filmandet.
Herr Fux är otålig och förstår inte alls vitsen med att stå still på stranden, men jag får snart igång kameran och ber honom skritta ut en bit i vattnet. Jag vänder upp honom utmed stranden och ger honom galoppfattning. Han slår en gång med huvudet och ger sig sedan iväg.

Då tar batteriet slut! Hur trött blir man på sånt?
[Infoga valfri ramsa]
Kunde inte någon ha kollat detta först? Och laddat batteriet?
[Infoga ytterligare valfri ramsa]

Ni fick inte hänga med den här gången heller....

Sagt och Tyckt
Postat av: MissyElliot

hrm, är inte videokameran mannens uppgift att hålla reda på....Annars tycker jag att vi bestämmer det... Så har vi någon att skylla på!
:-)

Postat av: Sarah

NEEEEJ! Eller egentligen inte förresten. Jag skulle dö av avundsjuka.;)
Hemma hos mig har vi mest grusvägar och öppna ytor (tyvärr mest bestående av åkrar som vi inte får galoppa över). Fast vi har ju Vättern med sandbotten och långa grund iaf. :)

2007-10-20 @ 15:13:50
URL: http://silvergreger.blogg.se
Postat av: Märtagreta

Jo, men lite känsla fick allt, jag blev avundsjuk. Tror du skulle uppskatta mina marker också, hedar och glömda vägar genom mossiga skogar. DET är en av anledningarna till att jag också vill ha häst, att inte bara gå dessa vägar som man kan rida, från socken till socken.
På onsdag drar jag ut i svampskogen igen, ska´ru me´?

2007-10-20 @ 19:19:58
URL: http://islanddragon.wordpress.com
Postat av: Nathalie

Men gah! Fixa fixa fixa till nästa gång :D

2007-10-22 @ 10:50:53
URL: http://lockigare.com/blog
Postat av: barbro

Avensjuk??? Va har du fått det ifrån?? fniss/B

2007-10-23 @ 00:20:18

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback