Fröken Tonåring tar över

Idag är jag obstinat.
Idag vägrade jag gå upp ur sängen. MyrPappa fick ta hand om morgonbestyren. Inte förrän tjugo över åtta klev jag upp, och jag
skyller fortfarande allting på MyrMormor.
Idag borstade jag varken hår eller tänder innan jag tog hundarna på morgonpromenad till hästarna. Jag drog kepsen ner över ögonbrynen och kragen upp över näsan.
Idag la jag både nycklar och pengar på bordet. Mitt på köksbordet. Och de ligger kvar där än.
Idag äter jag frukost i vardagsrummet. Sen frukost. Frukosten inkluderar dessutom salta jordnötter och Hula Hoops.
Idag tänker jag varken plocka undan, dammsuga eller tvätta. Jag tänker sitta i soffan och glo på onödiga program på tv:n.
Kanske kan jag ut och traska under ett par stegar också. Eller åtminstone fälla upp paraplyet inomhus.

Just bring it on. Idag är jag obstinat.

Sagt och Tyckt
Postat av: Pulvia

Men vadan denna pessimism? Jag är ju på JÄTTEbra humör =)Men har du långtråkigt kan du ju alltid hojta å lära mig en regel eller två med tillhörande knep ;) Kram på´re

2007-10-02 @ 14:42:36
Postat av: BagLagy

OK! vill bara säga det att du har ett mejl....special

2007-10-02 @ 16:53:33
Postat av: Malde

Va du motvalls idag. Det kan vara skönt med en motvalls dag ibland ;-)

Postat av: nika

o.o.o.o.o..............här var det obstinat värre. Är det hormonjävlarna som leker tafatt?
Snorfrågan är besvarad på bloggen. Jag brukar dricka läsk till frukost när jag är obstinat och äta cheescake tre gånger på en dag.
kram

2007-10-02 @ 23:23:50
URL: http://simonslane.blogspot.com/
Postat av: Myra

Pulvia: Inte så mycket pessimism som allmän trötthet. Men jag blev ju på bättre humör så fort jag lärde dig en och annan regel. :D DEt måste vi göra om!
.
BagLady: Jag har sett. Och skrattat så jag nästan dog. *s* Tack!
.
Malde: Ibland tycker jag om att vara Fröken Motvals. Och det har passat extra bra just idag. ;)
.
Nika: Jag hade ingen läsk hemma... *surar* Men jag klarade av att vara rejält obstinat ändå. :P Och tusen tack för svaret. haha

2007-10-03 @ 00:03:17
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: Nathalie

Ungefär sådär känns alla mina dagar just nu. Hösten är så underbart vacker & jag älskar den, men ack så trött man blir av den...

2007-10-04 @ 19:31:22
URL: http://lockigare.com/blog

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback