Värre än nyår.

Det är Bonfire Night. Folk började tjuvskjuta redan i torsdags och det har eskalerat varje kväll. Idag börjades det innan det hade mörknat ute och nu är det helt maniac. Men jag gillar det. Det är allt lite speciellt.
SmåMyrorna var med en klasskamrat till MellanMyra och hennes familj, nere vid havet och tittade på fyrverkerierna.
Maken och jag passade på att ta en gemensam kvällsrunda med hundarna, då vi var barnfria. Skönt med hundar som inte far illa av smällare och raketer.
Hästarna är också ok. En av de få gånger dock som Fru Silversvart är löjligare än Herr Fux. Det brukar vara han som står för scenerna annars.

Medan jag fick SmåMyror isäng, så har Maken härjat runt i köket, så nu är det soffdags, mat och 'Oceans thirteen' som gäller.

So long.

Sagt och Tyckt
Postat av: Malde

Låter som en härlig kväll! Här är det dock länge sedan (minst 25 år sedan känns det som...) barnen la sig att sova före mig och maken. Njut så länge det går!

Postat av: Tussen

Tisdag hos mej i dag.... *ler*

2007-11-06 @ 09:08:38
Postat av: Kim M

Tänk så mysigt om du tog make + barn + hästar + hundar och låste in er i en mysig stuga varje gång det är smällartider. UNDERBART!

2007-11-06 @ 12:37:00
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: DMH/Samuel

Oceansfilmerna är alltid bra - med eller utan smällare!

2007-11-06 @ 14:37:45
URL: http://detmorkahotet.blogspot.com/
Postat av: Myra

Malde: Ja, det lär ändra sig här relativt snart. Jag är inte mycket till kvällsmänniska jag... ;)
.
Tussen: Här med! Haha
.
Kim: Hänger du också på då? :D
.
DMH: Ja, de är bra. Men jag lyckades ÄNDÅ somna efter knappt halva filmen. Bra film med snygga skådisar och massa smällare och raketer utanför fönstret och jag somnar! Du förstår ju! ;)

2007-11-06 @ 21:14:40
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: Jill

Åh, jag minns Bonfire nught. En trevlig tillställning. Dock retade det mig att de inskränkta engelsmännen inte alls förstod varför vi inte firar denna högtid...

2007-11-07 @ 09:40:21
URL: http://wegerup.blogspot.com
Postat av: Märtagreta

Firar ni nåt varje vecka? Men lite eld så här i höstrusket skulle nog vara bra energi. Det är såååååååååååå grått och trist här nu...*Märtagreta surar lite*
Jag vill ha sommar!

2007-11-07 @ 13:28:50
URL: http://islanddragon.wordpress.com
Postat av: Myra

Jill. Du skulle kontrat med midsommar! Det gör alltid jag. :)
.
Märtagreta: Under sommarmånaderna så är det bonfire varje tisdag nere vid havet 'bara-därför-att' typ, och sedan är det några fler dagar under året som är 'allmänna' bonfires. Just 5:e nov heter egentligen Guy Fawkes Night och har med det misslyckade mordförsöket på James I (och VI) att göra.

2007-11-07 @ 17:24:59
URL: http://myrasmysterier.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback