Senaste dagarna i MyrStacken

I fredags morse kallade Maken mig för 'Smartskalle', vilket fick LillMyra att kasta sig raklång i sängen och skratta tills hon kiknade.
Får man göra så!?

Kanske.
Kanske just för att jag inte var så smart.
Just bara precis då, såklart. Ingen regel utan undantag.
Fast det är inget vi behöver prata högt om.

I lördags kallade han sina barn för Monkeys.
-Then you're a pig! tjoade LillMyra tillbaka, vilket fick MyrMamman att vika sig av skratt.
Men som man säger; Skrattar mest som skrattar sist, för:
-And Mummy is a cow! gastade MellanMyra sekunden senare, vilket resulterade i att även MyrPappa fick sig ett gott skratt. 

Hur lyckades båda SmåMyrorna få in sådana fullträffar (!?) på sina stackars föräldrar?
Jag slickar mina insultment-sår och tröstar mig så gott jag kan med att de faktiskt inte riktigt hade koll på meningen i det engelska språket. Vi pratade faktiskt bara om djur!
Eller...?

Söndagen bjöd på sol och värme och tog oss i sinnet tillbaka till en
underbar dag tidigare i somras. J och jag beslöt oss raskt för att göra långturen till slottet i repris.

Hästarna vet hur man beter sig på en parkering.
Man parkerar sig helt enkelt.

Måndag morgon var det återigen grått och blött. Dammsugit, bakat och suttit i soffan med laptopen i knät. Mer spännande än så blev det inte idag.
Ganska skönt ändå. Att ibland inte göra någonting.

Sagt och Tyckt
Postat av: vickan

Ibland är barn bara för roliga.

2007-11-26 @ 22:06:10
Postat av: Märtagreta

"Då uuuuut i pannan" ropar lilla Tittilila till sina 20-åriga bröder när de kommer och vill busa med henne! "Nä, uuuuut, uuuut i pannan" vrålas det när de vill ha en gos av syrran... hm, undrar vart hon får allt ifrån, nog brukar jag säga, "snälla grabbar, kan ni vara så snälla och tända upp ute i pannan"... lite ödmjuk är jag väl? Men det låter inte så när Tittilila domderar med mina stora barn, som värsta kommandoran... jag måste jobba på min softa sida... så är det bara...
Kul att se dig igen... brukar du bloggpausa under helger? Kram på dig!

Postat av: Kim M

Smartskalle är ju lovely!
Hurra för nya, roliga ord!

2007-11-27 @ 07:29:42
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: Sarah

Jamen ett gott skratt förlänger livet! Ni kommer att leva i evigheter! :D

och jag med efter att ha läst alla dessa inlägg om MyrFamiljen. ;)

2007-11-27 @ 13:04:31
URL: http://silvergreger.blogg.se
Postat av: Myra

Vickan: De slår huvudet på spiken. Alldeles för ofta!
.
Märtagreta: Hahaha. Det är hemskt att höra sina egna ord i barnas mun. Jag förstår inte att det kan förvränga den trevliga mammans tonläge till dessa ilskna kommandon...? ;)
Ibland blir det lite pauser. Oftast då helger, när familjelivet kliver in på min datortid. ;) Nu var det mest mina ögon som satte käppar i hjulet. Jag har inte kunnat titta så mycket...
.
Kim: We just love nya ord! Detta är dock ganska utslitet i MyrFamiljen... Haha
.
Sarah: Haha. Ja SmåMyror får en ofta att skratta. Men de ger en gråa hår också... ;)

2007-11-27 @ 14:06:43
URL: http://myrasmysterier.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback