Myra funderar

Om man ska klämma sig igenom en smal passage av något slag...
Varför drar man efter andan samtidigt som man drar in magen?

Sagt och Tyckt
Postat av: Märtagreta

Åh... nu är du så där djup så mig inte fattar ett dugg... Hälsa din gube att nu är VI minsann sjuka!
Kram

Postat av: Geddfish

Tjena moss! Det var ett tag sen sist. Du bor i England. eller hur? Var?
Svar på din fråga är att man väl drar in allt vad man kan för tygen håller...Kram Geddfish!

2007-11-22 @ 20:47:27
URL: http://www.geddfish.wordpress.com
Postat av: Fröken K

logisk borde ju bröstkorgen vidgas ut om man drar in andan, så kommer magen emellan borde man ju fastna upptill :P Men varför ska man klämma sig igenom en smal passage undrar jag!? kram

2007-11-22 @ 21:02:56
URL: http://[email protected]
Postat av: Kim M

Har man tur stannar luften i övre delen av lungorna och då går det ack så smidigt att smyga in på förbjudet område.

2007-11-22 @ 21:59:30
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: Myra

Märtagreta: Ingen hjälp får jag. Jag vill ju ha svar! ;)
.
Geddfish: Hej du. Ja, det var längesedan. Nej, inte England. Wales är det vi bor i. :)
.
Fröken K: Precis! Du tänker som jag! Man borde ju blåsa UT luft, så man blir smalare, och inte dra IN luft som behöver plats.
Inte vet jag varför man ska tränga sig in genom en smal passage heller. Jag bara satt och filosoferade då jag var ute och red. :)
.
Kim: Men bröstkorgen blir ju större! Fast du verkar säker på din teori. VAD har du för kunskap om detta!? Jag vill veeeeta! Haha

2007-11-22 @ 23:44:01
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: Pulvia

Ah meh plättlätt skitlogiskt ju... Överlevnadsinstinkten är den starkaste och inte är vi direkt kända för att vara smarta heller. Det innebär ju att du inte är hundra säker på att du verkligen kommer att lyckas med att komma igenom och skulle du då fastna utan att ha testat om fyllda lungor får plats, så dör du ju!!!! Tur det undermedvetna tänker åt dig när du inte sköter den biten själv ;)

2007-11-22 @ 23:46:08
Postat av: Catti

Det kan man ju verkligen fråga sig!?

2007-11-22 @ 23:47:16
URL: http://www.catti.se
Postat av: Sess

Får man ställa en motfråga? Vilket håll utvidgas din bröstkorg när du drar in luft? Behagen på mig är iaf ganska så flexibla... jordens dragningskraft har gjort sitt...*ler*

2007-11-24 @ 11:27:28

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback