Inspiration

Jag blev så inspirerad av hästprogrammen igår, så jag har varit ute och jobbat med både Herr Fux och Fru Silversvart nu på morgonen. Herr Fux och jag har tränat kort och ökad trav, sidvärtsrörelser i både skritt, trav och tölt, öppna och sluta och kort galopp. Han var så duktig så, min lilla prins, och höjde ryggen, krökte på nacken och lyssnade på minsta lilla vink. Nu får man ju tänka på att det är en liten skitstövel till islandshäst jag sitter på och ingen ståtlig PRE, så något drömprogram i medelsvår nivå var det inte tal om. Men det är jag å andra sidan inte ute efter heller. Jag är ute efter att han ska lyssna på mig, svara på mina hjälper och göra sitt bästa, och funkar det så så är jag mer än nöjd och svävar på rosa moln i flera dagar. Eller iaf tills nästa gång jag rider, och det inte går riktigt lika bra. Då trillar jag ner på jorden med ett brak igen...
Fru Silversvart var det första gången jag satt på på nästan två veckor. Hon sträckte sig sist vi var nere bland sanddynerna och har fått vila sen dess. Varit lite svullen och lindrigt halt. Men idag verkade hon vara fit for fight igen. Provade henne på bana, i skritt och trav, för att se hur hon rörde sig. Passade på att rida barbacka, och öva upp min numera very crappy balans. Tänk att jag har varit som fastvuxen på hästryggen förut. Jag och en kompis utmanade varandra en gång och 'tävlade' om vem som kunde rida barbacka under längst period. Varje dag, varje ridning.
Jag har hoppat 1.45-bana barbacka, galopperat baklänges barbacka, ridit kadrilj barbacka, träningstävlat gymkhana barbacka, tränat för Hubertusjakt barbacka, ridit lektion barbacka. Enda undantagen vi hade var då vi jobbade med inridningarna, tillridningarna eller var ute och tävlade.
Vi gav upp utmaningen efter tre år(!) då vi inte längre skulle jobba ihop.
Det var kanske dumt. Inte att lägga ner utmaningen, men att sluta rida barbacka så ofta man kunde. Idag kan jag knappt trava rakt fram...
Försvann balansen under graviditeterna? Växte den bort med åren? Har jag tappat den? Eller vad fan har hänt? Lyser med sin frånvaro gör den iaf.

Nog om detta, nu ska jag ut med hundar och SmåMyror. Da sommardag is back in town!

Sagt och Tyckt
Postat av: Märtagreta

Grekiska, men så mycket förstår jag att du har en islänning! Har inte ringt tanten som har det än...får skärpa mig så jag kan lite iaf när jag kommer... det handlar inte om om utan om när... just nu är kassan läskigt tom.
Kram På Dig!

Postat av: kong

Rida barbacka var en av mina allra storsta favoriter som kid ocksa.

Jag ar i Bangkok,och forberedelserna infor Halloween ar lika storartade som i svedala.
Dock sa var bristen av maskeradkladda galningar pa klubben vi besokte stor, tyvarr.

2007-11-03 @ 13:55:16
URL: http://queenkong.blogg.se
Postat av: Tussen

Hej!
Hör och häpna - jag har fått prova både tölt och pass. Japp - jag har ridit Islandshäst, men det var länge sedan nu.
Hos med var det snö i morse... nu e de mest blask.
Kram från skärgården!

2007-11-03 @ 21:20:18
Postat av: Myra

Märtagreta: Förklaring: Han var duktig. Och jag var glad. :)
Och se nu till att ringa henne. Skynda, skynda.
.
Kong: Det är väl för det mesta så att det är brist på maskeradklädda galingar. Folk är i allmänhet för lata. För bekväma. För tråkiga. För sent ute. Typ. Jag har aldrig firat Halloween i Sverige, ingen av inaa närmaste heller, men det är klart, det kan ju ha hänt mycket de tre senaste åren. Här är dock trycker enormt. Här FIRAR man. :)
.
Tussen: Dessa underbara isisar. Eller hur! ;)
Snö känns så avlägset. Här har hösten precis kommit, men sommarvärmen kämpar sig kvar med näbbar och klor. Inte mig emot.

2007-11-04 @ 09:59:06
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: Synthloppan

Åh, jag skulle med vilja ha ett sånt program å titta på.... Men jag har ny hjälm iaf och hoppas att snart sitta i sadlen igen...
Och visst kan man leva länge på att det har kännt så där riktigt bra i flera dagar =)
Ps. många stora hästar har aldrig blivit ridna barbacka... synd tycker jag!

2007-11-05 @ 11:54:33
URL: http://Synthloppan.blogg.se
Postat av: Myra

Synthloppan: Har du fått tag på ny hjälm nu! Va' bra.
Visst är det synd. Själv föredrar jag faktiskt att rida barbacka på stora hästar. Det är fasen så mycket enklare att hänga med i svängarna än på en liten busig ponny. :)

2007-11-05 @ 16:54:16
URL: http://myrasmysterier.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback