Hon å han

Oh shit. Nu är det illa.
Riktigt illa.  

Maken är dålig.
Riii-hi-hiktigt dålig.

Han har åkt på influensa.
Och inte vilken influensa som helst.
Utan den beryktade.
Den tuffa.
Den dödliga.

The Male Flu!

Han bär sig åt som om han skulle dö imorgon.
Men om nu så vore fallet, borde det inte vara jag som bar mig åt då!?

Sagt och Tyckt
Postat av: DMH/Samuel

Stackar'n: när en man blir sjuk så är det inte så konstigt att han klagar - han är antagligen redan utmattad av allt arbete, svett och slit och går på sina bara knän....snyft!

Postat av: MyrPappa

Åja, så farligt är det inte, jag jobbar ju fortfarande och går som en helt vanlig man :) Fast jag är sjuk... RIIIIIIKTIGT sjuk, det kan man väll få vara ibland.....tycker jag....seså, frukost på sängen och "hur är det lilla gubben".... näää, trodde inte det

2007-11-14 @ 09:58:16
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: Tussen

Som sagt..... Myrpappa...... moahhha moahhha ......
Tänker att MyrMamma fick se att straffet för att du vågade sticka ut hakan på XXXXXX när hon frågade sin fråga ang väder - verkställdes snabbt...... moahhha moahhha!!
*nickar åt MyrMammas håll* (hon ser nöjd ut)
P.s MyrPappa, nu när hon inte hör..... stackars! D.s

2007-11-14 @ 10:17:48
Postat av: Malde

Män som blir sjuka, blir "riktigt" sjuka, tycker i alla fall de själva... Sedan att kvinnor som blir sjuka ska ändå kunna klara av arbete, barn, man och allt hushållsarbete ändå. Då om inte förr kan vi ju börja fundera över vilket som är det starka könet ;-) Eller hur Myra?!?!?

2007-11-14 @ 11:12:43
URL: http://maldes.blogg.se
Postat av: Sabina

Är det inte konstigt att det aldrig slår fel, VARFÖR blir män alltid MYCKET sjukare än kvinnor???WHY???

Hur som helst, håll ut Myra, det går snart över, å glöm inte att det då är din tur att få frulle på sängen å hur e det lilla gumman=)

2007-11-14 @ 13:47:01
Postat av: MyrPappa

tussen: Shit!

Malde: Myra har inget arbete, hennes man ar sallan hemma och hushallsarbetet ska vi nog inte ga in pa :)

Sabina: For att man ar FRISKA nar vi inte ar sjuka, och da blir skilnaden mycket storre... Och frulle pa sangen far jag ALDRIG sa jag ger henne det lika ofta

2007-11-14 @ 15:44:27
Postat av: Kim M

Den ÄR allvarligare än alla andra influensor!
:)

2007-11-14 @ 15:47:47
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: Anna-Lys

Tycker inte man ska bära när man äter *grimmaserar*
"bar sig åt" *ssuck* ... e de svenska?
Bar sig själv dessutom!

Tungt!

2007-11-14 @ 16:06:57
URL: http://anna-lys.blogspot.com
Postat av: Fröken K

"Och vi kvinnor ska inte snacka om att föda barn!...tacka vet jag när en riktig karl är föryld"
:P Eller hur var det? *visslar*

2007-11-14 @ 16:23:00
URL: http://frokenk.blogspot.com
Postat av: vickan

Oj då hoppas han kryar på sig snart.

2007-11-14 @ 19:19:36
Postat av: Malde

MyrPappa: Jag talar bara ur egen erfarenhet med tre barn och Make och heltidsjobb ;-) Frukost på sängen - uääck! Vill inte ha brödsmulor i sängen... men en "smula" till Make är alltid ok ;-)Hoppas att du kryar på dig!

Myra: Kramar till dig! Det kan du behöva med sjuk Make i huset...

2007-11-14 @ 22:53:32
URL: http://maldes.blogg.se
Postat av: nika

Vik hädan!!!!! he's got the male flu. Stackars dig Myra. Ligger han inne med en sådandär ynklig röst också...riktigt spröd och darrig?
Hoppas ni trots allt får en fin helg
kram kram

2007-11-15 @ 14:09:38
URL: http://simonslane.blogspot.com/
Postat av: Myra

Hahaha. Jag vågar knappt lägga mig i. Här var det krig! ;)
Men det är klart att han är jättedålig. Självklart.
Och ändå är det nästan mest synd om mig. :D
.
*Myra håller ut så gott hon kan*
.
Anna-Lys: Du är bara tyst. Inga svenska lektioner tack! :P

2007-11-15 @ 17:24:27
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: Märtagreta

"Somliga straffas... direkt"
Jag tycker min gube är lite söt när han är sjuk, för han är alltid döende... så ynklig, så bräcklig... ja...det är det jag alltid sagt, det ÄR synd om männen...(phu... nu är jag klar... klarar inte mer, men man kan ju trösta sig med att det är "riktiga karlar" vi har :-D )
Kram på Myrmamman, pappan är ju sjuk... hm!

2007-11-15 @ 18:45:12
URL: http://islanddragon.wordpress.com

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback