Gästbloggar hos Myra

Det här gästbloggsinlägget kommer från Märtagreta som på ganska kort tid kommit mig väldigt nära, både i och utanför bloggens värld.
Jag är sådär löjligt stolt och glad över att kunna räkna Märtagreta till min vänskapskrets.
Och hennes inlägg gör mig alldeles stum.


'Jag är helt ställd, kliar mig i huvudet och undrar, hur ska jag skriva, vad ska jag skriva? Men jag försöker...
 
Vissa bloggare går rakt in i hjärtat på mig, så, nu har jag sagt det, jag HAR favoritbloggar, men vill ju inte för delen dela upp det, *slingrar mig*.
 
Första gången jag läste Myras blogg var det via en länk från Cellenrebellens expressenblogg. Hade någon felinställning på datorn så texten på inlägget var pytteliten och myrmikroskopisk. Fattade inte det först utan trodde denna Myra hade nån sorts märklig gimmic och skrev så Myrsmått med vilje, vilket en lätt skumögd 42-åring retade sig lite på... närå... men jag fattade inte att det skulle behöva vara så jävla smått!
Inlägget dock handlade om nån av SmåMyrornas order till MyrPappa och MyrMamma att gå in och göra en liten MyrBror, för det ville hon ha. Det var så roligt skrivet och när mina stackars ögon kommit igenom texten så TÄNKTE jag "hit ska jag gå igen och läsa"... Det gjorde jag inte! Inte på länge i alla fall.
Sen vet inte jag när jag började läsa bloggen ordentligt, ja, så ordentligt som en lätt förvirrad, lätt glömsk och lätt stressad bonnkärring och häxa hinner!
 
Det är så med Myras Mysterier att man blir beroende. När dagen känns tung och grå, då kan man gå in och bli lite uppåt igen. Som idag, det regnar, men det regnar inte "regndroppar stora som måsskitar"! HÄR vill jag påpeka, klart det gör det i Wales, det är ju lite av Storbrittanniens signum, regn.
 
Du är så klockren Myra min vän! När du avslutar ett inlägg med "Skitunge" då blir jag alldeles varm i hjärtat! Eller när Myrpappa har klagat på dig, och man hör morret i din strupe... "ah...det är kärlek" tänker jag.
Det känns som du ser livet som jag själv gör. Man kan halka i en skithög och va lerig upp till urringningen, so what? Det är ju livet!
Och man kan dansa skiten ur kroppen och vara vacker som en äkta MyrDrottning, och sen sunka ihop med saltlakrits i soffan en hel dag, det är så RÄTT!
Din humor, din livssyn och din enorma förmåga att utveckla det svenska ordförrådet gör mig bara så förbaskat glad!
Myra,  Du utstålar "jag gillar mig själv" så mycket och det önskar jag att många, många fler gjorde! Du bjuder på dig själv på ett sätt som bara mycket modiga människor vågar göra med en självdistans som charmar mig totalt!
 
Så trots att jag är ny i ditt liv och du ny i mitt så känner jag så MYCKET för dig! Du är som en varm höstvind vid havet!'

Sagt och Tyckt
Postat av: Malde

Jaa du, Märtagreta. Där har du slagit huvudet på spiken! Myra är beroendeframkallande! Jag bara MÅSTE in och läsa när jag är lite nere, så blir jag genast mycket gladare.

Postat av: MissyElliot

Håller helt med föregående talare....*läs skrivare!
Måste tebaks, måste tebaks......
:-D

2007-11-28 @ 22:32:30
Postat av: Ninnibeth

Jaha, då blir det en till blogg i rss'en då, för om MärtaGreta hyllar så måste det vara bra! :)

2007-11-30 @ 13:25:12
URL: http://blogg.expressen.se/ninnibeth/

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback