Bättre än bäst

Idag är jag stolt.
Över mig själv.
Riktigt stolt.

Och Maken är det också.
Han sa att om inte jag skriver om det, så gör han.
Han är så snäll han.
Vill att alla ska veta när jag är duktig.

Det var i bytet mellan Herr Fux och Fru Silversvart som jag var i något som kan liknas vid ett lindrigt paniktillstånd. Jag var dödligt kissnödig och höll mer eller mindre på att gå av på mitten.
Så jag galopperade kvickt, med benen i kors, runt hörnet och drog ner brallorna i ilfart. Saken var bara den att jag var way to busy med att hålla koll efter eventuella tjuvkikare så jag missade helt att titta efter vart jag placerade bakvagnen.

Well, hell I tell ya, the bloody nettles are still working hard!

Jag lovar.
Mina ramsor går inte av för hackor.
Och jag lovar.
Jag håller världsklass vad gäller krigsdans.

Fy faan vad jag är bra!

/RödRöven


Hästarna lyxade iaf runt utan täcken ett par timmar, så dem gick det ingen nöd på.
Vi fokuserar på det positiva. *mantrar*

Sagt och Tyckt
Postat av: jill

Stackare, det kan inte var så skönt tänker jag mig. Men nöden har ingen lag.

Postat av: Tussen

Okej - stopp å belägg.... ja menar, nog för att allas vår MyrDrottning ser lite rödaktig ut på "sitt foto"..... men att placera de bakre regionerna i saker som sticks å som gör en röd...... Näpp - där går välan ändå gränsen!
*ser OTROLIGT oskyldig ut*..... *skrattar inte alls så jag kiknar* Eller?

2007-11-29 @ 21:48:53
Postat av: vickan

Vad vackra hästarna är. Ni verkar ha väldigt grönt fortfarande. Ja det är inte alltid rolit att vara sådär kissnödig.

2007-11-29 @ 22:59:56
Postat av: Moniqa

*skratt* ja se det har jag förstått för längesen att du är så superbäst! Även till häst! *S* skönt när nöden har en egen lag tycker jag! Ha det så bra och njut av allt det goda *varmaste kramar***

2007-11-30 @ 07:17:14
URL: http://moniqas.wordpress.com
Postat av: Kim M

HAHA! RÖDRÖV!
Hoppas det.. ger sig snart.

2007-11-30 @ 08:40:59
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: Märtagreta

Jamen han är ju för söt, maken, som ABSOLUT ville delge oss denna anekdot! Haha! Här är det nog också krut i nässlorna fortfarande, 8 grader varmt och pissigt regnigt, eh, jo, även vår herre pinkar i nässlorna, precis som myrdrottningen. Visst var han orättvis, som lät männen kunna stå när de pinkar?

2007-11-30 @ 09:38:14
URL: http://islanddragon.wordpress.com
Postat av: Myra

Jill: Det var inte ett dugg skönt. Och det höll i sig i TIMMAR! Haha. Idag är det bra iaf. ;)
.
Tussen: SLUUUTA SKRAAATTA ÅT MIG!! :P
.
Vickan: Jaaa, mina små älskade isisar. Vackrare än vackrast är de. :)
Det är grönt fortfarande. Jag har bete för iaf en och en halv månad till!
.
Moniqa: Haha. Bäst till häst. That's me. ;)
Kram tillbaka och ha en bra helg där uppe i norr.
.
Kim: Det HAR gett sig. Tack o lov! Jag har väl aldrig rivit mig så mycket i ändan någonsin, som jag gjorde igår. Haha. Men nu är jag på g igen. Vågar tom kissa. :P
.
Märtagreta: Söt va. hrmf. Så lagom. ;)
Idag har vi fått regn igen. Grått pissigt och runt 10 grader. Inomhusdag för mig, alltså.
Mycket! orättvist. Iaf då det gäller nässlorna.

2007-11-30 @ 12:03:31
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: Märtagreta

Man kanske ska ge Gud lite cred och påpeka att det INTE fanns inomhustoaletter under hans skapelsetid, på toaletter ska de fanimej sitta! (Men ingen "man" i mitt hus gör det, TYVÄRR!)
Nu har jag berättat... på min blogg... jag har "kommit ut" och erkänt...

2007-11-30 @ 12:30:16
URL: http://islanddragon.wordpress.com
Postat av: Nathalie

På sommaren är jag alltid rädd att jag ska sätta arslet rakt i en ormkäft, så då är det ungefär en sisådär sjuttioelva ggr man tittar sig omkring innan man vågar sig att sätta sig ner. Oavsett hur nödig man är ;)
Men faktiskt. Det finns inget värre än att rida kissnödig. Man kan ju inte knipa då för tusan!

2007-11-30 @ 16:06:29
URL: http://lockigare.com/blog
Postat av: MissyElliot

Hrm, de säger ju att nöden inte har någon lag. Måste man så måste man. (Sen kanske det fanns nån millimeter annan mark du kunde sänkt ner ändan över....eller?)
*mohahaha*

2007-11-30 @ 17:41:26
URL: http://MissyElliot.blogg.se
Postat av: Fröken K

vet du hur många gånger exakt jag har hittat nått bra att skriva här, men raderat med risk att få en stekpanna i huvudet?.*fniss*..hehhe..jag avböjer mig nog för att kommentera just detta för min egen hälsas skull :P

2007-12-01 @ 10:56:46
URL: http://frokenk.blogspot.com
Postat av: Myra

Märtagreta: Hmmm. tja.... nja... jo.. kanske. Jo, det ska man nog. :)
Bra du står för var du gjort! Haha
.
Nathalie: Ja, jag brukar också vara lite nojig med vart jag slår mig ner, men det var paniiik ju, och jag TITTADE faktiskt. Lite. Men var väl längre bak än jag trodde. *lol*
.
Missy: Nä, tänk att det fanns det inte! Vi har en yttepytte liten sommarhage till hästarna. De kan knappast vända sig om! *mutter*
:D
.
Fröken K: Just precis. Just button it! ;)

2007-12-01 @ 13:07:56
URL: http://myrasmysterier.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback