Midsommardrömmar

Jag har kommit på det. Jag vet varför jag går på halvfart.
Det är inte det att jag är trött. Jag är deprimerad.
Har ni hört! Jag är fasen deprimerad!

För första gången sen vi flyttade utomlands, så lider jag av riktig, riktig saknad och längtan. Inte hemlängtan, för jag är hemma, men Sverige-längtan.

Jag kan fira jul i spanien, jag kan fira påsk USA, jag kan fira nyår i StorBritannien. Jag kan fira födelsedag i Tunisien och bröllopsdag på Maldiverna.
Men jag kan faan inte fira midsommar någon annanstans än i Sverige.

Jag önskar alla en helt underbar midsommar, och hoppas att ni sjunger, dansar, äter, leker och dricker drinkar lite extra. Åt mig, liksom.
Sillen hoppar jag gärna över, det har jag aldrig lärt mig att tycka om. ;)

Många, många kramar,
från Myra som har alla tankar i Sverige idag.

Sagt och Tyckt
Postat av: barbro

Det finns inget att sakna, Det har regnat här nästan hela dagen.... Inte alls kul ju. Kram på dig. B

2007-06-23 @ 00:51:21
Postat av: Jill

Regnet det bara öste ner.... Men visst- jag förstår din längtan. Sverige är alltid Sverige.

Postat av: Märtagreta

Vi hade vackert väder här på Gotland, och till och med min 20-årige son dansade runt stången och höll plastpappa och mamsen i handen. Stumpan hade somnat redan när dragspelet drog igång. Jag avskyr att dansa och leka runt granar och midsommarstänger! Så olika det kan vara. Men jag förstår precis, jag har mina blå stunder kring jul, vi kan ingenstans åka då pga djuren och mina föräldrar uppe i Jämtland kan inte åka ner pga kylan och risken för att vattnet fryser. Jag tycker våra "små" jular är hemska, jag som är van vid hela släkten och julklappar till taket.
Idag regnar det dock, skönt för alla som fick skallebang i natt. Kram

2007-06-23 @ 09:27:13
URL: http://www.islanddragon.wordpress.com
Postat av: Iah

Vi körde femkamp å jag tog i utav helskotta, jag kämpade för din skull så att säga! Sen blev det en hel del drinkar och hälften av dom var för din skull! När vi skrattade och sjöng så både skrattade och sjöng jag för din skull.
Så...
Du är alltså skyldig mig en ursäkt eftersom jag idag är väldigt trött av allt kämpande, skrattande och sjungande. Sen har jag lite huvudvärk tack vare alla drinkar också. Så hosta fram en ursäkt nu så kanske jag gör om det här för din skull nästa år! ;)

2007-06-23 @ 10:51:45
URL: http://frokent.blogg.se
Postat av: Kim M

Men tösen då!
Ditt liv är så underbart att du inte har någon anledning att vara depri!
Midsommar kom och gick och idag är alla bakis och sura. Du missade inget.

2007-06-23 @ 14:09:20
URL: http://kiremik.blogspot.com
Postat av: Myra

Barbro: Nej, regnet saknar jag inte. Det har vi tillräckligt av här. ;)
Jill: Som sagt, regnet vill jag vara utan. *s*
Märtagreta: Jag tror det är mycket det man saknar, det man är van vid. Jag är van vid stora midsommarfester och allt som hör till, därför saknar jag det extra mycket. Av nån anledning så har jag haft lättare att vänja mig av vid ståhejet runt alla andra högtider.
Iah: TACK! Jag visste jag kunde lita på dig. Och att du tom tar hand om huvudvärken åt mig! Inte illa. :D
Kim: Gulle. :) Det var jobbigast innan. Vi hade jättetrevligt på kvällen med bbq och disco för barna. Och idag är jag mig själv igen. Utan skallebang. :)

2007-06-23 @ 18:35:39
URL: http://myrasmysterier.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback