Maken arresterades idag.

Det ringde på dörren idag på morgonen och Maken öppnade i tron av att det var posten.
Han väntar på paket.

Utanför står en man som säger:
-Good morning, Sir, I have a warrant to arrest.
-Pardon me!? säger Maken förvånat.
-A warrant to arrest you, Sir. upprepar mannen. 'You have to come with me.'

Sen har Maken ett fasligt sjå att övertala mannen om att han inte alls är Mr D, utan faktiskt MyrPappa.
Att han inte har gjort nåt att arresteras för. Och att han inte alls har lust att följa med.

Det är tacksamt med id-handlingar ibland.

Maken ringde mig direkt efter och talade om vad som hänt, och jag skrattade så jag höll på att trilla av Herr Fux, där vi travade runt på stranden och lekte bland vågorna.
När jag skrattat klart, var jag mest nyfiken på hur Mr D, som bodde i huset innan oss, har lyckats stå kvar på den här adressen ända till nu.
Och lite på vad han har gjort, förstås...

Sagt och Tyckt
Postat av: Chitza

Sitter här å tokskrattar :D
Undrar samtidigt oxå vad Mr D har gjort för rackartyg...Hmmm.

Postat av: BagLady

håhåjaja,det är alltid når spännande på G hos Myrfamiljen...och vem är mr D?..ännu ett mysterie. Här är nerverna utanpå...förbereder bröllopsbuffén för 65 pers för morgondagen...jag undrar just vad jag har glömt..hmm

2007-07-05 @ 15:22:15
Postat av: Kim M

"...höll på att trilla av herr Fux..."
HAHAHA!
Du vet nog vad jag fick för vision.
Men fy! Jag skulle börjat gråta av rädsla om polisen ringde på. Ge myrPappa nu en stor kram. Snarast! Och kanske jordgubbar.

2007-07-05 @ 18:32:27
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: RackarTuss!

Puckobritter!
*sitter å tokskrattar när jag läser listan*
Två dörrar - som öppnas från olika sidor, bara för mycket... ;-)
Men MyrPappa då - hua, som sagt - tur att det finns ID.
KRAM i massor från mej! <3

2007-07-05 @ 20:29:14
Postat av: Sabina

Jag är riktigt nyfiken på vad Mr D har gjort, jösses sådant skratt jag fick mig av detta inlägg.
Men lite synd är det om myrpappsen, tänk va läskigt...

2007-07-05 @ 21:10:08
Postat av: Myra

Chitza: Vansinnigt roligt, tycker jag. *s*
BagLady: Inte en lugn stund. ;) Och inte för dig heller förstår jag. Lova att krama om brudparet llite extra från mig!
Kim: Men Kim! *chockad* ;)
Jag hade nog kissat på mig. Minst. Men nu fick ju MyrPappa ta smällen och jag det roliga sedan. :D
RackarTuss: De Är puckon. Man sätter inte dubbla ytterdörrar som man behöver sick-sacka sig emellan. VEM är så dum!? *s*
Sabina: Jag hade dött om nån kom och sa så till mig! Haha. Och jag undrar mer och mer över vad Mr D har hittat på. *s*

2007-07-05 @ 23:12:30
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: Malde

Men, vad är det som händer??? Ge nu MyrPappa en stooor kram, och "a cup of strong tea, with sugar and milk" så att han kan coola ner sig lite. Vad HAR mr D gjort???

2007-07-05 @ 23:37:58
URL: http://maldes.blogg.se
Postat av: palle

Haha, en sån miss! ;D

2007-07-06 @ 23:55:29
URL: http://elendil.blogg.se
Postat av: DMH/Samuel

Ha, ha, ha: skrattar när jag läser Kims kommentar!
HUR har jag missat detta blogginlägg - snacka om nervöst och humoristiskt på en och samma gång! Ungefär som när vår kung skall hålla tal...!

2007-07-08 @ 08:17:17
URL: http://detmorkahotet.blogspot.com/
Postat av: Myra

Malde: Kram? Åh nä, jag skrattar bara. ;)
.
Palle: Helt klockren. Haha.
.
DMH: Kim e hemsk! *lol* Och missat! Jag som trodde du lusläste. ;)

2007-07-08 @ 11:43:58
URL: http://myrasmysterier.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback