Listor, dessa listor...

Blev utmanad av RackarTuss, och det kan ju passa bra en blåsig dag som denna:

Nämn något som gjorde dig glad igår:
Att LillMyra kunde stödja på foten igen, och tom vara ute och leka.

Vad gjorde du kl 08:00 imorse?
Klev i det höga gräset på FEL sida staketet, med grimman i högsta hugg, i rask takt mot Fru Silversvart.
(Hon tittade förvånat på mig och jag riktigt hörde henne säga 'Vaddå!? Gräset ÄR grönare på andra sidan!')

Vad gjorde du för en kvart sedan?
Duschade.

Vad var det sista du sa högt?
För helvete! (Jag dog då jag spelade spel... *s* )

Vad har du druckit idag?
Oj. eh... ingenting, faktiskt. Slarvigt men sant. *hämtar genast ett glas isvatten*

Vad var det senaste du åt?
Ett par mackor.

Vad var det senaste du köpte?
Mjölk, citron, äpplen, jäst, sköljmedel. Tror jag...

Vad är det för färg på din ytterdörr?
Vit på den yttersta och röd på den innersta. (Jodå, vi har två. Dessutom öppnas de från olika håll! Puckobritter, säger jag bara!)

Vad är det för väder hos dig nu?
Ganska mulet men solen spricker igenom lite då och då. Har kommit ett par skurar också såklart, och det blåser som f*n!

Godaste glassmaken?
Polkagris och saltlakrits i våffla. Oslagbart!

Tror du på kärlek vid första ögonkastet?
JA!

Sover du tungt?
Olika.

Drömmer du mardrömmar?
Nej.

Trivs du med ditt jobb?
Jobb?? ;)

Favoritklädsel?
Jeans och linne eller top.

Favoritlåt just nu?
Bara en? Men hjälp. Kan inte.

Vad ser du om du tittar till höger?
Det var väl inte så roligt. Där är ju husets stökigaste hörn. Allt det där man inte vet var man ska göra av, ni vet.

Vad gör dig glad just nu?
Att LillMyra är uppe och far igen, och att jag kunde ge mig ut och rida imorse.

Vad ska du göra härnäst?
Lata mig framför Tv:n, tills jag hämtar SmåMyrorna i skolan.

Höger eller vänsterhänt?
Vänsterhänt, på gränsen till tvåhänt.

Humör just nu?
Jovars, helt ok. Trött bara.

Favoritgodis?
Saltlakrits (har väl ingen lyckats missa!?) och choklad.

Kläder just nu?
Bik Bok-jeans, top från Gina Tricot, hoody från Reebook och underkläder från La Sensa.

Sommarplaner?
Planer? Så här i förväg? Hallå, det här är MyrStacken.

Hur många kuddar sover du med?
Vi somnar med fem, och vaknar med en var.

Spelar du något instrument?
Nej. Och det ska ni vara vä-hä-hä-ldigt tacksamma för.

Morgon eller nattmänniska?
Morgon. Kan inte hålla mig vaken om kvällarna, och kan således inte sova på mornarna...

Vad är viktigast för dig?
Att mina barn, nära och kära mår bra.

Är du kittlig?
Hysteriskt! Inte alls så roligt som man skulle kunna tro.

Snarkar du?
Nähä! (Men Maken säger att jag gör det ibland. Han far med osanning, minsann. Skyller ifrån sig...)

Stjärntecken?
Tvilling. No doubt about it.

Äckligaste insekten?
Absolut utan tvekan - spindlar. (jag håller mig till kryp, helt enkelt.)

Stökigt eller välstädat?
Vill ha, och strävar efter, ett välstädat hem. Brist på intresse att göra det själv gör dock att det inte riktigt blir som jag vill.
Jag funkar som så att ju mer undanplockat och städat det är, desto mer städar jag. Blir det stökigt så orkar jag inte ta tag i det. Går ju inte alls ihop sig i praktiken...

Som vanligt bryter jag kedjan med att skicka vidare listan, och lägger valet på er.
Ni kan väl hojta till om ni gör den.

Sagt och Tyckt
Postat av: Kim M

Jag ser det framför mig.
"För helveeeete!"
Haha.
Hoppas du hade ett liv kvar. Eller två.

Postat av: Sabina

Så rolig lista, så nu vet man lite mer om myrmamman i familjen..

2007-07-04 @ 22:16:15
Postat av: Malde

Har gjort! En fråga svarade jag samma på som du...

2007-07-04 @ 23:18:43
URL: http://maldes.blogg.se
Postat av: Malde

Eller var det två svar som var lika??? ;-)

2007-07-04 @ 23:19:55
URL: http://maldes.blogg.se
Postat av: Myra

Kim: Ja, haha, jag drog ut på det. ;) Men jag hade inga liv kvar... :(
Sabina: Jupp, jag berättar fler och fler hemligheter om MyrFamiljen... *s*
Malde: Du är ganska dålig på att räkna, hörredu! lol

2007-07-05 @ 14:52:34
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: Sarah

Jag fixar listan på min blogg.:P Bara så att du vet;) haha

2007-07-05 @ 17:30:03
URL: http://cancan.blogg.se
Postat av: Myra

Sarah: Då ska jag genast dit och läsa. :)

2007-07-05 @ 21:31:21
URL: http://myrasmysterier.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback