Det går banne mig i arv

Häromdagen skulle jag klä sofforna. Innan jag kunde göra det skulle jag bara dammsuga.
När jag ändå höll på att dammsuga, så kunde jag ju passa på att damma också.
Och om jag ändå dammar, så kan jag ju göra det ordentligt.

Sagt och gjort. Jag både dammsög och dammade precis överallt. Drog fram tv-bänken, tömde barskåpet (inte på det roliga sättet...) och tom dammade alla dvd och vhs.

MellanMyra kom och undrade vad jag höll på med. 'Städar' svarade jag.
Hon stod i dörröppningen och tittade en stund, sen sa hon: 'Kan jag städa lite på mitt rum, mamma?'
Jag tittade förvånat upp och fick ur mig ett 'Visst får du det', samtidigt som jag i mitt stilla sinne undrade vad som flugit i ungen.

Två timmar senare hade jag fortfarande inte klätt sofforna. Inte ens hämtat ner överdragen, som hängt på tork på trappräcket i över en vecka...
Och det var om möjligt stökigare än när jag började.

MellanMyra ropade uppifrån och undrade om det fanns nån dammtrasa. Hon skulle minsann också damma. Jag dammade snabbt det sista och travade sen uppför trappan med dammtrasan.
Jag blev helt tyst då jag klev in i rummet.

Såhär såg det ut där jag städade

Och såhär såg det ut där MellanMyra städade



Det går alltså i arv, menar ni...?

Sagt och Tyckt
Postat av: Malde

Det är väl ungefär som det ser ut hos mig också när jag städar. Synd bara att det blir så sällan städmanin anfaller ;-D
Men det blir snyggt efteråt!

Postat av: Britt-Marie

Har man lite stökigt hemma kan man ju alltid skylla på att man städar.

2007-07-07 @ 14:45:24
Postat av: mia

hihi, ja det går nog i arv....

2007-07-07 @ 14:46:55
Postat av: Synthloppan

Mmm, känner igen det där.... här slutar det ofta med att man städat sig helt slut och så har man inte gjort det där som man tänkt från början i alle fall...
Fast med detta ihållande pissväder så har det aldrig varit så fint som nu....
Kom precis in efter lite fotbollsspelande mellan regnskurarna....
Hoppas verkligen den där solen kommer på måndag som de lovat!!!!!

2007-07-07 @ 15:08:52
URL: http://Synthloppan.blogg.se
Postat av: Märtagreta

Så duktiga ni är! Klart det går i arv ;-)

2007-07-07 @ 15:24:16
URL: http://www.islanddragon.wordpress.com
Postat av: Chitza

Det är klart som korvspad att det går i arv :)
Jag städar (tyvärr) lika pedantiskt som min mamma och hum...jag gillar inte det.

2007-07-07 @ 17:27:04
URL: http:///lifeaschitza.blogspot.com/
Postat av: Myra

Malde: Hihi. Jag stökar alltid till, när jag städar. Ska liksom göra en så stor grej av det. Tror det är därför jag tröttnar innan det är färdigt, och även varför jag drar ut på det hela tiden. Jag vet ju att jag tröttnar... Men visst, det blir SÅHÄR bra när (om!?) man är klar.
Britt-Marie: Men eller hur! Haha. DET ska jag säga nästa gång. :D
Mia: Mmm. Det verkar inte bättre. ;)
Synthloppan: Precis så! Jag brukar säga att jag städar baklänges. *s* Solen kom hit igår, och finns på plats idag med, så om det blir som det brukar, så har ni sol om nån dag. Vi brukar ju skicka vädret till er. :)
Märtagreta: Haha. Stackars barn, hon kommer städa på krångligt sätt i hela sitt liv... ;)
Chitza: Kan man göra på annat vis än att riva ut allt på golvet, menar du? ;)
Du kanske kunde koma hit och lära mig. *nicka*

2007-07-08 @ 11:34:45
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: Nathalie

Hehehehe! Klart man lär sig av sin MyrMamma. ;) Hon har säkert suttit & inspekterat och granskat hur du går tillväga i flera år. Snart hittar du nog anteckningsboken där alla sidor är fyllda med anteckningar om hur du fungerar. Vänta bara!
;P

2007-07-08 @ 15:10:29
URL: http://lockigare.com/blog
Postat av: Myra

Nathalie: Oh shit!! Tror du hon har en sån!? *lol*

2007-07-09 @ 13:16:24
URL: http://myrasmysterier.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback