Jag ångrade mig.

Jo, faktiskt. Inte ens jag är sämre än att jag kan ändra mig.

Måndag, båda SmåMyrorna i skolan, Maken på jobbet och SOL OCH BLÅ HIMMEL!
Stick o brinn, vintervila! Idag har jag ridit båda hästarna, och tänker så göra varje dag tills vi åker. För det ska dessutom vara torrt resten av veckan. Så det så.

Under fredagen och lördagen som gått så eskalerade regnet så till den milda grad att det blev översvämningar på flera håll här omkring. Tack vare min älskade Jeep så kunde vi ta oss till hästarna iaf, även om det var på håret att vi tog oss igenom de smärre insjöar som bildats utmed och över vägarna, medan de med lägre bilar fick parkera vid stora vägen, hoppa i sina gummistövlar och glatt vada fram.
Söndag eftermiddag slutade det regna och det var fullt pådrag och vattnet pumpades bort på de flesta ställena. Vi har nu en, av tre, vägar som tar oss till hästarna utan simtur.

Men idag, som sagt, så var det strålande sol och jag kunde bara inte låta bli att ge mig ut.
Trots att det inte regnat en droppe på nästan ett dygn så var det fortfarande blött precis överallt.

Herr Fux var sådär nöjd över att behöva bada fötterna på vägen, för där ska faktiskt inget vatten va (höj så hör ni hur han protesterar. hihi), medan Fru Silversvart å andra sidan inte så mycket som höjde på ögonbrynen. Hon visar även prov på hur man smidigast (?) öppnar grinden på vägen hem...

(För er som inte har ögona med er dårå, så är det Herr Fux på första klippet och fru Silversvart på andra och tredje.) 

Edit mitt i natten:
Jag är
nominerad! Hjälper ni mig?
:)

Sagt och Tyckt
Postat av: Anna-Lys

Regnandet i England rår jag inte på men att flytta Myrstacken ett par snäpp upp från pölen det gör jag :-D

Grattis till nomineringen!!!!

Postat av: Märtagreta

Jag har röstat! Kram på dig!

2007-12-11 @ 07:50:36
URL: http://islanddragon.wordpress.com
Postat av: Kim M

Jag har hjälpt, dear.
Tokhjälpt!!

2007-12-11 @ 09:59:16
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: Myra

Anna-Lys: Åh, tack. :)

Märtagreta: Gulle.

Kim: Tokhjälpt tom! Tackar ödmjukast.

2007-12-11 @ 10:18:51
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: Nathalie

Haha, mys :)
Min brors kommentar när han hörde ljudet från datan: "Tittar du ännu en såndär meningslös film när hon rider?"
Äsch, vad vet han :)

2007-12-11 @ 17:31:31
URL: http://lockigare.com/blog
Postat av: Malde

Har röstat på dig både på jobbet och hemma! Kramar!

2007-12-11 @ 23:24:05
URL: http://maldes.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback