Home sweet home!

Jag hann!
Vi fick med oss allt (nästan... men inte pga av glömska, utan platsbrist) och kom i tid till planet och lyfte, flög och landade smärtfritt.
Det enda krångliga var att de tre, små, halvfyllda resväskorna vi hade packat i till Sverige av någon oförklarlig anledning *harkel* hade förökat sig till inte mindre än fem sprängfyllda dito. Det var ett jäkla sjå att få med sig allt! Men med lite envishet och jävlar anamma så klarade vi av det med.
MyrPappa stod och väntade på oss på Stansted och ryckte in med en hjälpande hand och allt var frid och fröjd.

Lite för mycket frid och fröjd.
Tom trafiken tog det lugnt.
Inte frivilligt då, utan för att en liten, liten del inte alls tog det lugnt, utan rusade på som ånglokomotiv och orsakade olyckor lite här och där i jultrafiken. Ni kan ju ana jultrafiken utanför London. *sucka*
Resten av oss fick således krypa fram i snigelfart. Hela M25:an var som en stor parkeringsplats. De första tio milen tog oss tre timmar, där sista halvtimmen tillbringades med spyor i baksätet. Det var LillMyra som fick upp den, redan från början, så mumsiga flygplansmaten. Och ingen avfart så långt ögat kunde se...  
Efter att ha kommit av motorvägen, städat bil, sträckt på benen och lunchat på KFC, så var vi så på väg igen. Vid den här tiden borde vi ha varit så gott som hemma men vi var fortfarande i utkanten av London, och den Walesiska gränsen kändes låååångt bort.
Ytterligare trafikolyckor, nu utmed M4:an, gjorde att vi inte äntrade hemmet förrän halv sju på kvällen. Då hade vi varit på resande fot i tolv timmar sammanlagt, varav senaste sju timmarna i krypfart i bil.   

Tråkigt var det, jobbigt var det, länge var det och sent blev. Men SmåMyrorna skötte sig helt otroligt. Jag höjer dem över skyarna! Inget gnäll, inga tårar, inget bråk. Bara underbara, underbara, hjälpsamma och lättsamma SmåMyror.

Sagt och Tyckt
Postat av: Junitjej

Jag önskar dig en god fortsättning!

Postat av: Nell

Uh, spya i bilen... Det har jag klarat mig från, men jag hade en kund på macken härom dagen som hade en ettåring som laddade upp en åksjukespya i morsans knä... Det finns roligare saker på denna jord. Kollar förresten på dina underbara strandritter och är lite avundsjuk. Vi har en ridväg - skogsväg till 27:an och tillbaka...

2007-12-28 @ 22:42:43
Postat av: Nell

Kolla förresten in min kuses hals på julaftonsmorgon...

2007-12-28 @ 22:44:09
URL: http://miss48.blogg.se
Postat av: MissyElliot

Det är tur att de små vet när man ska ta sig i kragen och göra som mamman säger. De är ju små änglar.....nänstans....långt därinne!
*fniss*

ps. Hoppas att du haft en härlig jul! ds.

2007-12-28 @ 23:14:54
URL: http://MissyElliot.blogg.se
Postat av: Anna-Lys

Jag vill helst inte diskutera spyor idag *lol*

Men, jag vill tacka för ett gott bloggår 2007

och önska dig ett GOTT NYTT ÅR

kram

2007-12-30 @ 12:06:45
URL: http://anna-lys.blogspot.com

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback