Christmas Play

LillMyra har sin julpläs idag. Jag ska snart ge mig av till skolan och kika.
Hon har varit så stolt, då hon fått en liten 'berättar-roll', och vi har tränat och tränat och tränat, så hon kan allt mer eller mindre i sömnen.

Det var riktigt enkelt den här gången.
På engelska.

Iaf för mamman.
Om man jämför med
MellanMyras walesiska dialog...

Sagt och Tyckt
Postat av: Tussen

Öh.... what?
Helt lost där..... walesiska verkar SVÅRT!!!

2007-12-12 @ 14:54:05
Postat av: Znogge

En lite mindre roll kan nog vara att föredra för alla inblandade! Vill det sig illa kan det vara svårt att komma ihåg en liten replik i stundens allvar! Hoppas det går bra!

Postat av: Bloggerlina

Jeez...jag hajar ingenting av walesiskan! :-S

Min hemsida är "under construction". Jag mitt pucko har tryckt på "remove" i tron om att jag självklart kunde langa upp min nya sida som jag har gjort på min macbook - visst, tjena...gick ju bra...nooot!!

Den kommer under helgen med hjälp av min svåger och då med blogg så nu kommer Bloggerlina börja blogga igen och går det bra om jag lägger till din sida som länk?

Kraaaaaaam Bloggerlina, the data-nerd...she thought...

2007-12-12 @ 18:48:09
URL: http://www.spacegirl.se
Postat av: Sarah

ahh den där dialogen gjorde mig bara knäpp. VEM kan uttala orden rätt? Inte jag iaf. men jag är övertygad om att det säkert låter både charmigt och mysigt när någon som kan uttala orden pratar. Ungefär som kraftig småländska eller norrländska. ;)

Jag tror att LillMyra gör succé iaf! :D

2007-12-12 @ 21:07:44
URL: http://silvergreger.blogg.se
Postat av: Ivana

walesiska är hett enligt mig!

2007-12-12 @ 22:36:03
URL: http://jagkaninteslutaskriva.blogspot.com
Postat av: Myra

Tussen: MmHm... Litegrann... :P

Znogge: Absolut. Hon är tuff, LillMyra, men hittills har hon inte velat stå i centum. Var lite kul att hon självmant ville vara med i pjäsen.

Bloggerlina: Hahahaaa. Men det förstååår du väl att sketna PC-program inte funkar med macen! :)
Nice 2 have u back in da bloggworld.

Sarah: Du såg väl hur duktig jag var! Och då har jag ändå fått det uttalat i slow motion av läraren. *lol*
Gillar du småländska? Hihi. Jag som jobbat bort min. ;)

Ivana: Inte när jag pratar! :D

2007-12-12 @ 23:57:19
URL: http://myrasmysterier.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback