Snön lyser vit på taken,

endast tomten är vaken.

Fast inte riktigt.
Men nästan.

SmåMyror och MyrMormor snusar sött i ena rummet på övervåningen.
MyrFarmor i ett annat.
Och MyrPappa i ett tredje.

Klockan har passerat ett, är alldeles stax halv två, och jag borde också sova.
Men jag kan inte.
Det går bara inte.
Jag skulle vilja säga att det är stört omöjligt.

Just nu mår jag som en prinsessa.
Imorgon kommer jag säkert ha ont magen.

Just nu står det drygt sex kilo nyimporterat svenskt saltlakrits på köksbänken.
Imorgon kommer där vara något mindre.

Så. Varken tomte eller snö.
Däremot en Myra och en massa saltlakrits.



(Nu höll jag på att glömma, precis som i förra inlägget, att påminna om detta:
Obs Obs Obs ett måste.
Det kommer aldrig bli försent, så försök inte komma undan. )

Sagt och Tyckt
Postat av: nika

hej du lakritssmygare...sist jag tjuvåt lakrits satt jag på dass i timmar dagen efter....så åassa dig

Postat av: Kottemor

Oj, ajaj.
Hur mår magen?
Lakrits är ju laxerande också som även Nika upplyste dig om,hahhaa
Stackare,men inte f*n kan man låta bli?!:)
Kramar vännen!

2007-08-28 @ 10:35:41
URL: http://www.ilasprivatespace.blogspot.com/
Postat av: Malde

Jag hade kunnat göra dig sällskap, utan att äta saltlakrits ;-) ingen konkurrens om den. Tur att du inte är kille, hörde för flera år sedan av en läkare att lakrits verkar menligt på potensen... Ät på!

2007-08-28 @ 22:46:18
URL: http://maldes.blogg.se
Postat av: Myra

Nika: Hehe. Jag klarade mig.
nästan...
.
Kottemor: Magen är härdad vid det här laget. *s* Och nej, det går absolut inte att låta bli. Maken har nu placerat alltihopa uppe över köksskåpen. Men det gör inget, jag klättrar med livet som insats. :)
.
Malde: Hahaha. Då ska jag hålla Maken borta från det då. ;) Kanske äta upp det innan han hinner...

2007-08-30 @ 14:29:13
URL: http://myrasmysterier.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback