Gammal = sjuk?

-Vad händer om man sätter i halsen, mamma? undrade LillMyra efter diskussionen om huruvuda man ska äta kärnorna i vattenmelonen eller inte.
-Om de fastnar i halsen kan man få svårt att andas. började jag.
-Precis som T? avbröt hon. (T är en av de gamla hästarna. Hon har en kronisk form av lunginflammation, och något mer i luftrören (kommer inte på det svenska ordet! Pinsamt!) som gör att hon har problem med andningen. Under hennes jobbiga dagar så hör man henne lång väg, stackarn.)
-Ja, precis som T. Fast hon har svårt att andas för att hon är sjuk. svarade jag
-Och gammal. avbröt hon igen.
-Mormor är inte sjuk, och hon är gammal! flikade MellanMyra in, utan att lyfta blicken från vattenmelonen.

De' du, mamma. Inte illa att vara i din ålder och fortfarande frisk! :D

Sagt och Tyckt
Postat av: Myrmormor

Hrmfp! Hälsa mellanmyran att födelsedagspresenterna ligger risigt till.... Jag kommer om några veckor!

2007-08-06 @ 20:36:28
Postat av: RackarTuss

*skrattar*
Nu gäller det allt att hålla sej väl med MyrMormor! *ler*
MyrMormor - du har välan laddat väskan med SALTLAKRIDS till allas vår favvo Myra????
Nu ska jag tassa vidare, gnatt gnatt och kram.

Postat av: Malde

Tror att MellanMyra får smöra en hel del för MyrMormor nu ;-D
Här har vi också en Mormor som är frisk för sin ålder ;-D

2007-08-06 @ 22:15:43
URL: http://maldes.blogg.se
Postat av: Asfaltmamman

hmmm...tror att Myra har fått sig en släng av Victoria Silverstedt-syndromet..."Dett arr saaa svaart att remember the right ård liksomm, you know" ;o).
Kram från Asfalten

2007-08-07 @ 11:43:46
URL: http://albyhills.blogspot.com/
Postat av: Sarah

Kan det vara kvickdrag? Hade en häst med den sjukdomen för sisådär fem år sedan. Fick ta bort henne tyvärr för hon blev så dålig och så var hon gammal. men hon käkade en medicin som utvidgade luftrören, vilket gjorde henne gott. Ventipulmin heter den (tror jag). kram

2007-08-07 @ 13:00:49
URL: http://silvergreger.blogg.se
Postat av: Jenny

Jag får ju dåligt samvete att vi aldrig hinner prata. Men det är ju helt galet här!
Mår du bra?
Kram!

2007-08-07 @ 14:35:23
URL: http://jennythenanny.blogspot.com
Postat av: Liv

*skrattar* Söta ungar!

2007-08-07 @ 15:41:27
URL: http://blogg.aftonbladet.se/95/
Postat av: Myra

MyrMormor: Jag hälsade, med det bet inte. Vet inte vad det kan bero på... :D
.
RackarTuss: Jag blir bara glad om väskan inte fylls med födelsedagspresenter till MellanMyra. Det blir så mycket mer plats över för saker till mig då! *s*
.
Malde: Vi får väl se hur de reder ut det, sinsemellan. Haha.
.
Asfaltmamman: aj då. Tror du det kan vara så illa? Och vad krävs för dundermeducin för den åkomman? ;)
.
Sarah: Det kan mycket väl vara kvickdrag. Det var det första jag kom på på svenska, men sen jag blev osäker av nån anledning... Skit med andningen är det iaf, och jag tycker det bästa vore att få låta henne somna in. Medan hon har lite värdighet kvar, lillan.
.
Jenny: Det är bra. Ta du på dig det dåliga samvetet, så slipper jag. :P
Vi får köra lite maratonsamtal när du är tillbaka på rätt sida vattnet igen, och catcha upp oss lite på vad som hänt. :D
.
Liv: Haha. Tror du MyrMormor håller med om det? :P

2007-08-07 @ 20:56:50
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: RackarTuss

Hej där - igen!
själv får jag springa OMVÄGAR om allt det där nu.... se min blogg... men jag vet ju att du inte har det problemet!
Gnatt gnatt

Postat av: Asfaltmamman

Myra, var lugn...det är inget som inte en påsa saltlakrits och lite knäckemacka kan bota! Been there, done that...fast för min del var det finska-svenska problem...jag menar, 7 månader i Finland tar ju död på vilken svensk dialekt som helst. Nå int kan ja tala rent ännu, men no försök ja. Äsch, intehe så nöpönuuka så här på sommartid! Tjing tjing!

2007-08-08 @ 00:42:51
URL: http://albyhills.blogspot.com/
Postat av: Kim M

Jag är alltid lite rädd för att sätta i halsen. Bättre med liquid lunch.

2007-08-08 @ 12:26:46
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: Kottemor

Hahahahahahaha!
Barn är ju såååå underbara!:)
Kottarnas mormor är inte lika glad åt sina barnbarn efter att nu vara inne på 3e barnpassardagen och igår ha lyckats få en rejäl spark på smalbenet av storgull, ojojojoj;)
Kraaaaaaaaaaaaamar snäckan!

2007-08-08 @ 13:48:18
URL: http://www.ilasprivatespace.blogspot.com
Postat av: Jill

Sagt det förr- barn är underbara i sina dialoger. Det är så självklart egentligen.

2007-08-08 @ 15:51:24
URL: http://wegerup.blogspot.com
Postat av: Myra

RackarTuss: Det skulle jag faktiskt också behöva göra, men jag klarar inte av det. Har alldeles för dålig karaktär för det. *s* Därav extra viktigt att gå långa promenader med hundarna och vara ute på långritter så ofta det går. ;)
.
Asfaltmamman: Puh! *andas ut* Det var tur. Blev lite orolig ett tag där. :p
.
Kim: Alkoholbaserat också? ;)
.
Kottemor: Oj. Aj. Haha. Vi får se vad MyrMormor säger. Hon ska bo här i två veckor, hon. Första veckan får hon assistans av MyrFarmor, men sen blir hon lämnad åt ödet alldeles själv. :) Jag återkommer garanterat om detta.
.
Jill: Ja. Alltsom oftast är de klockrena i sina tankegångar. *s*

2007-08-08 @ 18:50:16
URL: http://myrasmysterier.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback