Fel på rätt sätt

Först bakade MyrFarmor en försenad födelsedagstårta.
Sen bäddade hon SmåMyrornas sängar.
Det tyckte jag var snällt.

Men VET ni vad hon gjorde!?
Hon bäddade på RÄTT håll!

SmåMyror sover inte på RÄTT håll. RÄTT håll är FEL. Och FEL håll är RÄTT.

Dessutom var kuddarna förväxlade.

'Farmor kan ju inte göra någonting rätt.' suckade MellanMyra och himlade med ögonen. 'Bara tårta.'

Sagt och Tyckt
Postat av: Iah

Hur bäddar man på rätt eller fel håll??? Det får du nog allt förklara för jag fattar nada... Bäddat som bäddat, eller?

Postat av: Malde

Hoppas att de tycker att farmor är bra på mer än att baka tårta ;-) Baka bullar t ex, och skämma bort barnbarn ;-)

2007-08-31 @ 18:34:45
URL: http://maldes.blogg.se
Postat av: BagLady

MellanMyra o LillMyra! Gör som Pippi! Sov med fötterna på huvudkudden, så blir alla nöjda, dessutom tror jag att MyrMormor gör pannkakor till frukost!visst Myrmor?

2007-08-31 @ 20:10:15
Postat av: Catja

Ja du... det är inte lätt att vara myr-farmor kan jag tänka... alla vill vi ju ha saker på vårt egna speciella sätt... hihi

2007-08-31 @ 21:55:18
URL: http://Catjalainen.blogg.se
Postat av: Myra

Iah: Fötterna vid huvudänden och huvudet vid fotänden. Såklart! *s*
.
Malde: Det tror jag. Bara hon håller sig borta från att bädda sängarna.
Fast kanske har hon lärt sig nu. ;)
.
BagLady: De gör ju redan som Pippi. Bara det att de tar med sig kudden. haha. MyrMormor har inte gjort pankisar en endaste gång, jag ska genast sparka igång henne.
.
Catja: SmåMyror är allt annat än easy to please. :)

2007-09-01 @ 06:36:16
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: Iah

Ah, men såklart.. Säg Pippi-style så hade till och med jag förstått! ;P

2007-09-01 @ 07:57:11
URL: http://frokent.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback