Cykla inte så fort, tack!

I söndags var vi och köpte nya cyklar till SmåMyrorna. Vi har inte varit inomhus så mycket sen dess...
Inatt har det regnat, så jag kan skylla på att det behöver torka upp lite, innan vi ger oss ut. Jag behöver vila!
För MellanMyra var det bara storleken på cykeln som var nytt, hon har cyklat utan stödhjul i två år, men för LillMyra var det både större cykel och bort med stödhjulen som gällde. Ett stort steg.

Med MellanMyra kämpade vi i flera veckor, och hon höll på att orsaka alla i omgivningen ryggskott ( kommer du ihåg vad vi sprang, Fi!? ;) ) då det inte gick att släppa henne utan att hon stod på näsan. Till slut tröttnade jag på skrapsår från asfalten och tog ner henne till stranden med baktanken att hon inte skulle slå sig så dant. MellanMyra som var livrädd för att trilla på asfalten slappnade av och en halvtimme senare cyklade hon själv.

(Okt -05. Premiärturen för MellanMyra är härmed förevigad.)

Med de nya cyklarna i bilen så stannade vi hos hästarna. Med proffstips från storasyster och stöd av pappa tog det 20 minuter, så cyklade LillMyra själv.

(Aug -07. LillMyra är lycklig som få.)

Så. Jag är numera ute och powerwalkar och joggar flera timmar om dan.
Jag håller på att avlida...

Sagt och Tyckt
Postat av: Kottemor

Jag fick ju gåshud när jag läste om stormyras födsel!
Vilket äventyr,haha, och djursjukhuset;)
Jag har en väninna som födde sin son med fötterna först, de såg ju att han viftade med fötterna så alltså levde han, puh!
Kramar på er!

Postat av: Malde

Att kunna cykla, vilken frihetskänsla! För barnen - inte för oss föräldrar så mycket ;-)

2007-08-15 @ 20:35:50
URL: http://maldes.blogg.se
Postat av: Kim M

Det är ljuvligt att cykla.
Men farligt ibland.
Kanske är det farliga en del av tjusningen.

2007-08-15 @ 23:52:28
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: Fi

Kan tänka mig att det gick fort för lillmyra! Är det två år sen???? Blir alltid förvånad över att tiden går så fort.
Ha det bäst!

2007-08-16 @ 09:15:51
Postat av: I hemmet

Vad kul :) Jag minns själv när jag lärde mig cykla!

2007-08-16 @ 12:47:40
URL: http://ihemmet.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback