Organiserat kaos

Redan i söndags fick jag frågan om jag hade börjat packa än.
-Nää. svarade jag lätt chockad. Vi åker inte förrän onsdag morgon.

Även under måndagen togs det upp ett par gånger, och idag har 'har-du-packat?-frågorna' duggat tätt.

Men vadan denna stress? Luuugn. Myra har koll.
När man ska hem är det ju busenkelt. Det behöver inte tvättas, inte strykas, inte väljas, inte ångras, inte funderas.
Det är ju bara att få ner det i väskan. Tar max tio minuter.

Så.
Planen vara att packa i förmiddags, medan SmåMyrorna var på biblioteket med MyrMormor och GammelMyrMormor. Men jag råkade slumra till i soffan istället...  
När vi ett par timmar senare möttes upp för lunch, hade jag inte ens börjat.

Var tillbaka runt 18 och skulle ta tag i det med en gång, men det blev en långpromenad med hund och trevligt sällskap istället.

Halv nio kom jag så igång med packningen, och i kombination med att få SmåMyrorna i säng, så tog det mig drygt 1 ½ timme.
Och jag är nästan klar.
Resten tar jag imorgon bitti.
Innan avfärd.

Ni ser ju. Jag har koll.
Åtminstone noll koll.

Sagt och Tyckt
Postat av: Carina

Hej ja jag älskar Hästar... såg att du varit in och komenterat mitt inlägg om ridning med mitt barnbarn.
Kommer åter och läser mer i din blogg.. Kramiz Carina..
Ps. ska sova nu

Postat av: Moniqa

Heej! På resa? är säker på att du har stenkoll! *S* Önskar dig en fin vecka! *kraaam*

2007-04-11 @ 07:04:42
URL: http://moniqas.wordpress.com
Postat av: Kim M

Myra är ju en lady som har koll på det mesta.
Dessutom har hon en inbyggd kompass.

2007-04-11 @ 07:47:24
URL: http://kiremik.blogspot.com
Postat av: Jenny

Personligen sa tycker da jag att det ar bra att du kommer hem igen. Med eller utan packning!

;)

2007-04-11 @ 10:48:24
URL: http://jennyabrahamsson.wordpress.com/
Postat av: Malde

Du hade väl med dig en extra väska att fylla med saltlakrits? :-D

Men jag tycker att du har järnkoll på det mesta!

2007-04-11 @ 11:25:32
URL: http://maldes.blogg.se
Postat av: kottemor

hehehee,jomen stress är det allra bästa när man skall få ngt gjort!
att ha fööör gott om tid är aldrig bra;)

kramar!!!

2007-04-11 @ 11:42:42
URL: http://www.ilasprivatespace.blogspot.com
Postat av: PiaLiaLottaPotta

Längesen jag var inne här, av olika anledningar... Men gissar jag rätt då jag förmodatr att en Sverigeresa är på G!? Härligt med Myr-familjen är på besök va!??

2007-04-11 @ 12:09:59
Postat av: BagLady

Hej då FavoMyra, hann ju inte säga hej då...vart tog tiden vägen? Är i huvudstaden och organiserar kaoset inför en utställning....puh det är i princip klart nu. Hälsa småmyrorna....vi ses väl snart igen hoppas jag. Kramilikram

2007-04-11 @ 12:58:04
Postat av: filosofan

jamen vaddå????? Jag har hört att det är bra att leva i nuet;) koll på läget är inte alltid vad som behövs för en lyckad packning! ;) Sitter på biblan och tänker på hur trevligt du har det en bit ifrån mig utan att vi hinner ses...SNYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYFFFFFFFFFFTTT!!!!!!! :'( *torkar tårar och snyter mig i ärmen samtidigt som jag med darrande röst säger: hej då myran...hej då.... snyft* Kram going!:D

2007-04-11 @ 13:32:36
URL: http://filosofansfunderingar.wordpress.com
Postat av: Nika

jupp.........du har definitivt saker under kontroll......................NOT. Men det fixar sig säkert ändå. Ha en bra resa
kramar

2007-04-11 @ 15:24:23
URL: http://simonslane.blogspot.com/
Postat av: Iriz

Du har grym koll!!!

Lycka till på resan, vi hörs snart igen...?!

2007-04-11 @ 18:01:46
URL: http://blogg.aftonbladet.se/8643/
Postat av: Liv

Hej!! :o)

Du verkar ju ha hur bra koll som helst ju! ;o)

Lycka till!

Kram

2007-04-12 @ 10:17:02
Postat av: Anonym

Man ska inte stressa, å det står jag fast vid, även om jag har svårt att hålla det själv så, MAN SKA INTE STRESSA.....

2007-04-13 @ 16:46:10
Postat av: Sabina

Ja just det den senaste kommentaren var ju jag då:)

2007-04-13 @ 16:46:35
Postat av: Myra

Carina: Omöjligt att klara sig utan dessa vackra djur, ju. Och du är mer än välkommen tillbaka.

Moniqa: På väg hem. Kram

Kim: Ja, men eller hur!

Jenny: Både jag OCH packning kom hem. Det du!

Malde: Det mesta låg i magen... Sån koll har jag.

Kottemor: Precis. Allt som går att vänta med, väntas med.

PiaLia: Vi Är i Sverige. Ska hem ju.

BagLady: JA, det gick alldeles för fort. Tur vi han träffas iaf.

Filosofan: Ja, men var det inte dråpligt! Haha. Så nära men ändå så långt borta: Tänk om jag vetat tidigare...

Nika: Nu ska inte du vara sån. Klart det fixar sig.

Iriz: Haha. Visst har jag. Klart vi hörs.

Liv: Eller hur. Tack o kram.

Sabina: Ska man inte? *fundilerar* Ibland kan det väl vara bra?

2007-04-16 @ 14:26:07

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback