I väntans tider

Sitter i soffan med MyrMormor och väntar på samtal från Sverige. 
GammelmyrMormor borde vara hemma när som helst nu, och man vill ju ha det där samtalet så att man kan slappna av sen. 
Kan tänka mig att GammelMyrMorfar också väntar. 

Han kunde tyvärr inte följa med, utan har hållt ställningarna hemma i lägenheten. 
Vi har dock haft kontakt både via telefon och mail, och jag bara måste citera lite ur hans underbara mail: 

'...och resten av dagen ägnade jag åt min nya kamera och datorn. Ingen av dem gjorde precis som jag ville, men roligt var det.' 

'I dag har jag varit på Seniorerna och hört Stig Johansson berätta ”Något om händelserna kring Ivar Kreugers död i Paris”. Jag hörde inte så bra och såg inte heller bilderna ordentligt, men alla sa, att det varit mycket intressant!'  

'Den stora fina Curcuman, som Du köpte helt nyligen, har saknat Dig så mycket, att två av de tre blommorna dött.  Jag har försökt med både vatten och prat, men ingenting hjälper.  Den är otröstlig.'  

'Jag läste just i Myras mysterier, att de fått huset invaderat av MyrMormor och Gammel/MyrMormor.  Stackars **** – det måste vara jobbigt!'  

'Jag har tvärt emot ****'s instruktioner diskat, dammsugit och sett till blommorna (de som ännu lever), ja i stort sett allt enligt Powel Rammels Gräsänklingsblues.'  

Sagt och Tyckt
Postat av: equilibrium

Vilken gullig gammelmyrmorfar du har! Vad mysigt han skriver om sitt liv, jag gillade det skarp. Ni verkar så trevliga och snälla alla i din myrstack! Så ömma mot varandra! Jag blir varm när jag läser om sånt! Kraamar om massor och läser igen

Postat av: Glitter-STHLM

Härligt! Som det ska vara! *ler*

2006-09-21 @ 10:00:21
Postat av: sanna

Hej vännen har haft fullt upp men jag tänker på dig varje dag. idag är jag bebis vakt åt mamma hu hu ingen valp för mig dom bara bits och ska kissa hela tiden men hua vad söta dom är kram vännen

2006-09-21 @ 10:57:32
Postat av: Jools

Åååå vilken mysig gammelmorfar :)

2006-09-21 @ 11:31:21
Postat av: Jessie

Vilka underbara mail :) Såna gör en glad till trots diverse olyckor ;)

2006-09-21 @ 13:21:40
URL: http://jessies.wordpress.com/
Postat av: Asfaltmamman

Aweee...låter som att den humoristiska genen går i släkten hos er! I can totally see where you get your funny...hmmm...skriver jag genes, så låter det som att du har en gendefekt...skriver jag däremot bones, så låter det bara snuskigt...artery? Japp, det får bli funny artery. I can totally see where you get your funny artery from:). *låter bra det*

Här är det trött Asfaltmamma må du tro...det blidde inte mången timme sömn inatt eftersom John Blund var ute på krogrunda med mångubben. Fick nämligen veta av Nika att ol' man in the moon hade fått sig en grogg för mycket innanför västen, så det kan ju vara en förklaring.

Anywhoo, hoppas att ni har det bra i Bortompölenlandet, hälsa alla de dina från asfalten:)!

*kramisar från betongen*

2006-09-21 @ 19:59:45
URL: http://blogg.expressen.se/albyhills
Postat av: Myra

Equi: Åh, vad DU är gullig. :)
Glitter: :) Visst är det!
Sanna: Hur ÄR det med lilla bebis!? Mamma och jag har suckat över bilderna du mailade. Sååå söt! Hälsa mor din, och din stolle till sambo. ;)
Jools: O han är MIN! :)
Jessie: Han får en alltid att le. :)
Asfaltis: Have I told you lately that I love you...? Och så får du tolka det rätt. :)
Och ett litet erkännande. John Blund har varit här och kurerat sin baksmälla. Han har varit riktigt på hugget med sandpåsen. Men jag ska genast skicka honom över vattnet... ;)

2006-09-21 @ 22:21:44
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: PiaLiaLotta Potta

Hihi! SOm sag...Kikar uppåt... Äpplet faller inte långt från päronträdet! Eller!?! Hehe!
Härlig gammelMyrMorfar!

2006-09-30 @ 01:24:44
URL: http://pialialottapotta.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback