Tjata? Jag? Inte...

-Hur gick det på rättstavningen i skolan idag (läs fredag)? frågar jag MellanMyra.
-Bra. svarar hon ointresserat.
-Fick du alla rätt!? frågar jag.
-Tror det. svarar hon, fortfarande med intressenivån nere vid fotknölarna.
-Hur stavade du 'quick'? envisades jag, då det var det ordet som var det svåraste.

MellanMyra tittar upp och möter min blick för en kort stund innan hon återgår till sin teckning.
-Som jag skulle. suckar hon.

Got it.
Fattar piken.
Lägger ner.

Jag är en väluppfostrad mamma.

Sagt och Tyckt
Postat av: Fia

thihi sååå söt!

2006-10-21 @ 18:01:37
Postat av: Equilibrium

Som jag alltid sagt..din dotter (båda, alla) är så smart..
Så smart svarat av fröken :)

Postat av: ullio

*ASG*

2006-10-25 @ 15:49:55
URL: http://blogg.aftonbladet.se/3394
Postat av: ullio

*ASG*

Känner igen det där. Den där "det-är-väl-självklart-sucken".. =)

- Rebecca, kan du stava till chef?
- Men det är väl klart!
- Okej, hur stavas det då?
- S-J..

Ja, du fattar? =)

2006-10-25 @ 15:51:09
URL: http://blogg.aftonbladet.se/3394

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback