Ynkligast i världen

Fulen är ynklig. 
Ynkligast av ynkliga.  

MyrMatte är orolig. 
Riktigt orolig. 

Fulen har spytt sen i går morse. 
Och han blir bara sämre o sämre. 

MyrMatte skurar golv och tvättar filtar på löpande band. 
Och plockar fram sina gamla djursjukvårdarkunskaper. 

Fulen ligger i soffan, under filten, och fryser. 
Rörde sig inte ens när vi plockade undan efter middagen. 

MyrMatte blandar ihop sin allra bästaste hemmagjorda vätskeersättning. 
Och tvångsmatar sin utslagna patient. 

Fulen har tills i morgon på sig. 
Att visa att han tänker repa sig. 

Annars åker MyrMatte in till veterinären. 
Så han får dropp och antibiotika. 

Men inget ont som inte har något gott med sig. 
MyrMatte kunde klippa klorna på Fulen. 
Utan att ha ihjäl han först. 
DET är snyggt jobbat! 

Sagt och Tyckt
Postat av: Kim M

Hoppas det blir bra.
Men visst; det gäller att klippa klorna när man får tillfälle... :)

Postat av: du-vet-vem

Inget ont som inte för nåt gott med sig ;) Men att han kräks fortfarande?!? Inte bra... Eftersom vi ändå pratade om det så visade fyrbeningen här sin vackraste sida som man itne märkt då hon helt plötsligt inte är med längre på promenaden å efter jag visslat på henne kommer springandes med världens äckligaste näsa *urk* Bestämde mig för at strunta i att gå å se vad det egentligen var hon stoppat i sig utan istället invänta dödssjukan =)
Kram på´re

2006-11-18 @ 19:30:36
Postat av: Myra

Kim; Ja, hoppas han blir bra... Men klorna är fina! :)
Jag-vet-vem: Ja, fast inte lika ofta som igår, när vi pratade. Finns ju inte så mycket kvar. Testade att ge honom lite ris innan, men han åt inte(!!??!!). Nu ligger han i mitt knä, med filt på sig och sover. En gång i timmen så väcker jag honom och trycker i honom en 20 - 30 ml ersättning. Ska vi begrava dem ihop? ;)

2006-11-18 @ 19:49:50
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: BagLady

Tell him I love him
I´m soo sorry

2006-11-18 @ 22:54:12
Postat av: Fia

*snyft* Stackarn, låter inte alls som om det är samma hund som jag träffade... kram på er

2006-11-19 @ 08:25:40
Postat av: Kottemor

Nejmen stackars Fulen!
Inte alls kul att han är såå dålig juh!
Nu blir ju jag här borta också orolig,hahaaha
Men hoppas verkligen han blivit bättre idag!!!
Han har mina o cyberpolaren Nelsons tankar!

Kramar!!

2006-11-19 @ 08:57:31
URL: http://www.ilasprivatespace.blogspot.com/
Postat av: filosofen

Nämen lilla Fulen då...och stackars myrmamma som behöver bli så orolig! Hoppas han kryar på sig så att myrfamiljen slipper ha goingen hos vetrinären och så att goingen själv åter igen finner meningen med livet -alltså får tillbaka matlusten ;) Kram!

Postat av: Equilibrium

Stackars lilla fulen...Hoppas han mår bättre idag?

puss på nosen till fulen. Kram till dig

2006-11-19 @ 10:30:16
URL: http://equilibrium.blogg.se
Postat av: Klarakajsa

Fulen? Han kanske inte gillar sitt namn helt enkelt! Men allvarligt talat , så hemskt med sjuk vovve! Det får nog bli veterinär och det hela.. hoppas han piggar på sig snabbt! kram klarakajsa och klara slickar fulen på nosen, hon fick sin spruta i onsdags, starkt hjärta usla tänder, 9år.nakenhund med päls,hur ser fulen ut undrar klara som nu längtar efter en kille snart!

2006-11-19 @ 18:18:27
Postat av: Asfaltmamman

Nu är asfalten också orolig. Hoppas vovven repar sig snart. Riktigt snart. Det är hemskt att se dem vara dåliga, ungfär som när barnen har riktigt, riktigt hög feber och knappt kan röra sig. Usch.

Kram till er båda//asfalten

2006-11-19 @ 21:16:06
URL: http://albyhills.blogspot.com/
Postat av: Blue

Åhhh jag känner en stor oro jag.... Min förra hund fick magomvridning och kräktes hela tiden. Fick inte behålla nåt alls. Jag avvaktade över natten och var tvungen till jobbet dagen därpå. När jag kom hem dreglade han blod. Det fanns inget att göra. Bara låta honom somna in.

Sorry vill inte skrämma dig men jag blir numera livrädd så fort min nuvarande hund kräks det allra minsta lilla.

Tyvärr, ifall det är magomvridning så är det redan försent för det måste åtgärdas inom en viss tid som handlar om minuter mellan kanske överlevnad och död.

Hoppas att det inte är nåt sånt med Fulen utan att han piggnar till sig och blir pigg och glad igen.

2006-11-19 @ 21:17:03
URL: http://himmelellerhelvete.blogg.se
Postat av: Myra

SV ALLA: Tack, vad ni bryr er. :) Söndag kväll nu, och han är inte bättre. Eller kanske lite. Han har inte kräkts på ett dygn, och jag trycker i honom ersättning så det står honom upp i halsen. Han får även medicin sen i morse. Ingen feber, och färgen på slemhinnorna är tillbaka. Kanske att vi reder ut det iaf...

Blue: Hade det varit tarm- eller magonvridning så hade jag inte ens funderat på att avvakta. Har det vridit sig helt så har du inte ens en timme på dig... Har sett alldeles för mycket sådant under de år jag jobbat på olika djursjukhus. Fruktansvärt är det, även för den delen som faktiskt klarar sig.
Tråkigt med din hund. :(

2006-11-19 @ 23:16:38
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: Jill

hoppas verkligen han mår bättre snart den lille!

2006-11-20 @ 07:29:20
URL: http://wegerup.blogspot.com

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback