Something for word lovers

1. A bicycle can't stand alone because it is two-tired.
2. What's the definition of a will?  It's a dead giveaway.
3. Time flies like an arrow.  Fruit flies like a banana.
4. A backward poet writes inverse.
5. In democracy it's your vote that counts; in feudalism it's your count  that votes.
6. She had a boyfriend with a wooden leg, but she broke it off.
7. A chicken crossing the road is poultry in motion.
8. If you don't pay your exorcist, you get repossessed.
9. With her marriage she got a new name and a dress.
10. Show me a piano falling down a mine shaft, and I'll show you A-flat minor. (That´s a good one)
11. When a clock is hungry, it goes back four seconds.
12. The man who fell into an upholstery machine is fully recovered.
13. A grenade thrown into a kitchen in France would result in linoleum Blownapart.
14. You feel stuck with your debt if you can't budge it.
15. A Local Area Network in Australia is the LAN down under.
16. He often broke into song because he couldn't find the key.
17. Every calendar's days are numbered.
18. A lot of money is tainted. 'Taint yours and 'taint mine.
19. A boiled egg in the morning is hard to beat.
20. He had a photographic memory that was never developed.
21. A plateau is a high form of flattery.
22. The short fortune-teller who escaped from prison was a small medium at large.
23. Those who get too big for their britches will be exposed in the end.
24. When you've seen one shopping center you've seen a mall.
25. Those who jump off a Paris bridge are in Seine.
26. When an actress saw her first strands of gray hair she thought she'd dye.
27. Bakers trade bread recipes on a knead to know basis.
28. Santa's helpers are subordinate clauses.
29. Acupuncture is a jab well done.
30. Marathon runners with bad footwear suffer the agony of defeat.

Sagt och Tyckt
Postat av: Jools

Tjohooo!
Är inne och springer...som vanligt.
Hoppas allt e okej med Er.
Mejlar snart några bilder...på de rum som är färdiga.
Kramis

2006-11-16 @ 14:10:35
Postat av: filosofen

kikar in och säger hejsan svejsan :) Rolig lista, skrattar högt, hunden stirrar konstigt på mig... :)kramkram

Postat av: Liv

Halloj! Hoppas att allt är bra!

Kul lista...!! :o)

Idag är Sessan lycklig för hon har tappat sin första tand. En STOR dag.*ler*

Ha det gott nu!

*kram*

2006-11-16 @ 18:26:43
URL: http://blogg.aftonbladet.se/95
Postat av: Jenny

Ah, antligen lite Engelskt ordskruveri. \o/

Ska jag anvanda for att verka smart!

:D

2006-11-16 @ 19:13:01
URL: http://blogg.aftonbladet.se/7574
Postat av: Asfaltmamman

Absolutely fabulous!! Jag störtälskar lek med ord och det här var verkigen jätteroligt att läsa. Tusen tack, Myra! Tror att nummer 28 är min absoluta favorit hehe...läste mycket engelsk syntax på universitetet, bland annat om subordinate clauses, så det är väl därför den fick mig att skratta mest.

Trevlig kväll tillönskas Myrlandet:)

PS. När du kommer till Sverige i jul...blir det någon tripp till Stockholm månne? Eller någonstans inom en radie av kanske 100-200km från asfalten? Vore ju SÅÅÅÅÅÅ kul att ses!

2006-11-16 @ 21:05:03
URL: http://albyhills.blogspot.com/
Postat av: Kim M

Återigen ett gott skratt :) Tack!

2006-11-16 @ 21:36:11
URL: http://kiremik.blogspot.com
Postat av: ullio

*asg* de jag förstod var bra. Oh my vad jobbigt det är när man inte håller engelskan uppdaterad! *s*

2006-11-17 @ 11:16:36
URL: http://blogg.aftonbladet.se/3394
Postat av: ullio

Meeen! Jag vet att jag kommenterade denna? Men det finns inte?
Har jag drömt nu igen? *s*

Blev säkert fel, men skrev iaf att de som jag förstod var skoj, och att jag verkligen BORDE hålla engelskan uppdaterad!


=)

2006-11-17 @ 11:58:04
URL: http://blogg.aftonbladet.se/3394
Postat av: ullio

Men!

Nu så kom helt plötsligt BÅDA kommentarerna?

Det är något skumt med det här. Min första kommentar FANNS inte där när jag skrev den andra.

Jag LOVAR!

*s*

2006-11-17 @ 11:58:51
URL: http://blogg.aftonbladet.se/3394

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback