Tidspress, svett och målarfärg

Sakta men säkert så börjar man skymta resultatet borta i horisonten.
Alla gamla mattor och div vidrigheter såsom kattskit, gamla tuggummin och jordnötter, är sen länge kastade. Alla taken är målade, likaså de flesta väggarna och listerna. Trappräcket är klart, bara trappstegen kvar. Köksskåpen skrubbade och golvet påbörjat i vardagsrummet.

Ont i nacken har jag, tack vare all takmålning.
Ont i skuldrorna har jag, tack vare målning av taklister.
Ont i låren har jag, tack vare att jag inte kan slå ner rumpan när jag målar golvlister, utan sitter på huk.
Ont i huvudet har jag, tack vare all målarfärg och sprit. (tyvärr inte den trevligare kategorin av sprit...)

Tidspressen har käkat upp mitt tålamod.
Små motgångar blir till oöverstigliga hinder.
Jag har förstört mina Nike-byxor och svarta kjol med oljebaserad färg.
Jag blir tokförbannad och grinar för ingenting.

MEN, jag misströstar inte (eller, jo, lite...) utan tar tag i det med ett leende (yeah, right!) och håller ut och kämpar på. Och håller masken.
Jag ser målsnöret där framme, och alla vet ju hur het jag är på det! Hehe (Se tidigare inlägg)
Jag vet att jag reder ut det.

MEN (igen) en sak drar ner mitt humör. Mitt tålamod. Och min självsäkerhet.
En sak får mig att undra om det är värt det.
En sak...

Jag har fått finnar! I hela ansiktet. Och på RYGGEN!
Hur ska jag klara det här!?

Sagt och Tyckt
Postat av: Karin

Det är sååå jobbigt att rusta, man får en tillfällig identitetsförändring och hamnar i känslolägen man inte ens visste att man hade. MEN det blir så fint och så skönt när det är klart och då är glömmer man lätt sedan vilket h****te man hade undertiden...kramar om

Postat av: Jools

Du är världens bästa och flitigaste Myra.
Tycker att du är JÄTTEDUKTIG.
Du gör flera karlars jobb!
Blir mycket IMPONERAD av en liten men stark och målmedveten Myra.
När detta är klart så kommer du att vara NÖJD och STOLT.
Nu tar jag semester, även från bloggen *ler* Vet redan nu att jag kommer att ha jordens bloggläsningsabstinens *hur skall detta gå?* I alla fall ta inte ut dig och gå inte in i den berömda väggen goa Myra.
När renoveringen är klar så hoppas jag att du tar det lugnt, njuter och att du får massor med massage och förhoppningsvis flera dagar på ett spa oxå. För det är du värd.
Som sagt ta väl hand om dig och din Myrfamilj.
Massor med sommarkramar :)

2006-07-13 @ 11:14:50
URL: http://joolsnyaplejs.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Ojoj, Myra! Du gör dig verkligen förtjänt ditt namn så som du jobbar!
Sen när det är klart kan du vila och ha det skönt. :)
Krams

2006-07-13 @ 14:00:56
URL: http://lockigare.com
Postat av: Lisa

Låter som om du håller på att jobbar ihjäl dig just nu, inte bra, du måste ta det lite lugnt, vännen!

Och finnar...jösses...du har blivit tonåring igen helt enkelt! ;-)

Kramisar Lisa

2006-07-13 @ 18:04:44
URL: http://spaceofluna.blogspot.com/
Postat av: Asfaltmamman

Shit i h-vete vad ni fixar och donar! Men jag är bergis på att det blir superfint (vill se foton sen när det är klart!!!) och jag gissar även på att ni kommer att känna på ett helt annat sätt för huset när ni väl är klara...Tänk...ni kan gå runt i det och säga det där har jag gjort, det där gjorde du, och det där gjorde vi tillsammans...Inte så illa att få vara med och skapa sitt hem lite mer från grunderna än vid en normal flytt. Jag tycker ni är skitcoola hela familjen!

Nu ska jag sätta mig med benen högt för de har svullnat, igen, med början igår kväll. Fattar inte vad som kan ha orsakat det denna gång, men det löser sig. Allting löser sig.

Bamsekramar till Myrlandet från Asfalten!

2006-07-13 @ 20:42:25
URL: http://blogg.expressen/albyhills/

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback