En hederlig begravning.

SmåMyrorna fick nya tandborstar härom dagen.

-Slänger ni de gamla nu då. ropade jag efter dem, då de sprang uppför trappan.  
Inget svar, men ett himlans tassel.

-Mamma! MellanMyra tänker inte slänga sin tandborste. Hon har gömt den. hojtar LillMyra.
-Gömt!? Men snälla nån. Hon har ju den nya nu. svarar jag.
-Jag är trött på att du slänger massa saker, mamma. ljuder en bestämd stämma. Jag tänker inte ta fram den förrän du ger mig en låda!
-En låda? Vad ska du med en låda till?
-Jag är trött på att du slänger allt. Jag vill ha minnen kvar. Jag ska gräva ner den. Till sen.

... jahopp....

Sagt och Tyckt
Postat av: BagLady

Lilla MellanMyran! ....du är cool! Jag hade också en nergrävd låda med minnen i trädgården, det var ingen tandborste i förstås men kanske en tand eller två, ett glasspapper och en biobiljett. Myrmamma fixar säkert en fin rosa plåtburk för dina minnen.

2006-08-31 @ 23:34:35
Postat av: Myra

BagLady: Rosa plåtburk, va. ;) MyrMamma riskerar att få köpa en kontainer. Modell stor.
Båda SmåMyrorna hälsar till 'hon med den gröna bilen'!


Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback